سایز متن   /

در پی گسترش بیماری ها در اردوگاه های آوارگان تحت کنترل شاخه سوری پ.ک.ک موسوم به پ.ی.د در منطقه شهباء حلب، هلال احمر کردی از سازمان های بهداشتی درخواست کرد تا برای تهیه داروهای کمیاب به یاری آورگان عفرینی بشتابند.

به گزارش کورد پاریز، “رشید رشو” عضو جمعیت هلال احمر کوردی اعلام کرد؛ بیماری هایی مانند هپاتیت A، هپاتیت E و سل، به ویژه در میان آوارگان اردوگاه های برخودان و سردم، به علت فقدان داروهای مورد نیاز این بیماریها، شایع است.

رشو افزود: “این بیماران از فقدان دارو رنج می برند، بنابراین ما برای درمان این بیماری ها نیاز فوری به دارو داریم”

“جومرد حمدوش” فعال رسانه ای نیز در این زمینه گفت: به علت گسترش بسیاری از بیماری ها افراد زیادی در داخل اردوگاه ها نیاز مبرم دارند که افرادی بیرون از اردوگاه این داروها را برایشان تهیه کنند.

حمدوش در ادامه افزود: نیروهای آسایش پ.ی.د که مدیریت این اردوگاه ها را بر عهده دارند نه خود برای تهیه داروها قدم بر می دارند و نه به بیماران و افراد آواره اجازه می دهند که اردوگاه ها را ترک کنند تا داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

شایان ذکر است که بیش از پنجاه هزار  آواره عفرینی  در ابتدایی ترین اردوگاه ها در حومه شهر حلب که در اثر حمله ارتش ترکیه به مقر های پ.ک.ک آواره شدند، زندگی می کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی