- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

سیاستمدار کرد: احزاب اقلیم دموکراتیک نیستند

در پی تشدید اختلافات احزاب کرد اقلیم کردستان عراق بر سر تعویق انتخابات پارلمانی اقلیم یک سیاستمدار کرد می گوید آن دسته از احزابی که همیشه مدعی دموکراسی اند خواهان به تعویق انداختن انتخابات هستند.

به گزارش کورد پاریز، “باپیر کاملا” رئیس فراکسیون راه سوم (ائتلاف حزب زحمتکشان و حزب کارگران و رنجبران کردستان) در پارلمان اقلیم کردستان می گوید: هدف از تلاش برای به تعویق انداختن انتخابات اقلیم کردستان سیاسی است و احزابی که در این زمینه تلاش می کنند به دموکراسی اعتقاد ندارند و منافع مردم را در نظر نمی گیرند.

گفتنی است که احزاب کردی به دلیل بحران های سیاسی موجود در اقلیم و واهمه آنها از نتایج و کاهش آرا، کاهش مشارکت مردمی و همچنین وقوع تقلب در انتخابات به شدت نگران هستند و از آنجا که  تبعات انتخابات عراق هنوز وجود دارد و احزاب فرصت کمی برای زدودن نگرانی های مردمی و ایجاد امید در آنان برای مشارکت در انتخابات دارند لذا بسیاری از احزاب بویژه اتحادیه میهنی خواهان تعویق انتخابات هستند.

انتخابات ریاستی و پارلمانی در اقلیم کردستان قرار بود اول نوامبر (۱۰ آبان) سال گذشته برگزار شود. این انتخابات به دلیل بحران های سیاسی و اختلافات میان احزاب اقلیم و همچنین رویدادهای پس از همه پرسی استقلال اقلیم ۸ ماه به تعویق افتاد و برگزاری آن نیز در شرایط کنونی در هاله  ای از ابهام است.