- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

شورشیان سوریه به تعطیلی مدارس آشوریان توسط پ.ی.د. اعتراض کردند

شورشیان سوریه که خود از گروه های تروریستی سوریه بوده و تاکنون خون هزاران سوری بی گناه را زمین ریختند از اقدامات پ.ک.ک علیه اقلیت آشوریان و تعطیلی مدارس آنها به شدت انتقاد کردند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز، اداره مناطق کردنشین سوریه که تحت اشغال پ.ی.د. – شاخه سوری پ.ک.ک– قرار دارد به بهانه نداشتن مجوز، مدارس آشوریان را تعطیل کرده و اجازه بازگشایی آن را نمی دهند. این اقدامات پ.ک.ک حتی صدای شورشیان سوریه که خود جنایت های بی شماری را علیه مردم سوریه انجام دادند، در آورد و ابه این اقدامات گروه تجزیه طلب پ.ک.ک به شدت اعتراض کردند و خواستار باز کردن این مدارس شدند.

گروه تجزیه طلب پ.ک.ک روز هفتم ماه جاری میلادی مدارس آشوریان در مناطق مالکیه، دربسیه و چند جای دیگر را در حالی بسته است که این مدارس رسمی اند و از سال ۱۹۳۵ وجود دارند.

منابع محلی می گویند سیستم اداری تحت کنترل پ.ک.ک، به جای برنامه های درسی نوشته های سیاسی پ.ک.ک و “عبدالله اوجالان” را تحمیل می کند و امتحانات را بر اساس آن تنظیم می نماید و این سبب شده تا افراد زیادی نیز ترک تحصیل نمایند.

اغلب کردهای سوریه مدارس تحت کنترل پ.ک.ک را به رسمیت نمی شناسد و کودکان خود را به آموزشگاه های خصوصی و مدارس عربی وابسته به دولت مرکزی سوریه می فرستند.

پ.ک.ک با تغییر محتوای برخی از کتاب های درسی، افکار و اندیشه های “عبدالله اوجالان” رئیس زندانی پ.ک.ک را در مواد درسی گنجانده است و با توجه به نگاه الحادی اوجالان به مقوله ی دین، نفی نظام خانواده در تفکرات اوجالان و نیز حاکم بودنِ ایده های مارکسیستی بر چارچوب فکری وی، اکثر خانواده ها از تاثیرگذاری اینگونه تفکرات بر فرزندانشان نگران هستند.