سایز متن   /

در آستانه تشکیل دولت جدید عراق، تنش و اختلافات بین احزاب حاکم اقلیم کردستان بر سر تصاحب پست ریاست جمهوری و استانداری کرکوک شدت گرفته است.
به گزارش کورد پاریز، بنا بر اطلاعات دریافتی پست های ریاست جمهوری عراق و استانداری کرکوک اختلافات حاکمیت اقلیم را تشدید نموده است و حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) حاضر است پست ریاست جمهوری را به اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در قبال دریافت پست استانداری کرکوک واگذار کند و اگر یکیتی با این مسئله مخالفت کند حزب پارتی در شورای استان کرکوک برای یکیتی مشکل ایجاد می کند.
برخی منابع در این باره گفتند اگر یکیتی پست استانداری کرکوک را به پارتی ندهد این حزب در پارلمان عراق به نامزد یکیتی برای پست ریاست جمهوری عراق رای مثبت نمی دهد. “فرید اسسرد” عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی در این باره گفت تاکنون این دو پست میان حاکمیت اقلیم بررسی نشده است اما ما حاضر نیستیم برابر این دو پست سازش کنیم.
این در حالی است که “علی عونی” عضو شورای رهبری پارتی نیز گفت: پست ریاست جمهوری بایستی به یک کرد تعلق بگیرد و آن هم برای حزب پارتی باشد.
عونی با انتقاد از “فواد معصوم” رئیس جمهور فعلی عراق که عضو یکیتی است گفت: فواد معصوم در طول فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور نتوانست برای دفاع از حقوق کردهای عراق در بغداد کاری انجام دهد و این پست باید به ما تعلق بگیرد.
وی اظهار داشت: “فواد معصوم” از مسائل غافل است و هر ماه چند میلیون دلار حقوق می گیرد و حتی زمانی که محافظانش را دستگیر کردند وی نتوانست آنها را آزاد کند.
این عضو حزب پارتی در ادامه افزود: فواد معصوم به حقوق کردها اعتقادی ندارد.
این در حالیست که “ملا بختیار” مدیر اجرایی دفتر سیاسی یکیتی نیز پست ریاست جمهوری را سهم کردهای عراق دانست و تاکید کرد این پست باید همچون قبل در اختیار یکیتی باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی