سایز متن   /

به گزارش کورد پاریز، محمود آیتکین نویسنده و تحلیلگر سیاسی در صفحه توئیتری خود با اشاره به وضعیت اعضای کم سن و سال پ.ک.ک و شاخه های آن که از آنها به عنوان کودک سرباز یاد می شود می نویسد:
“در اینجا کودکان در مقرهای پ.ک.ک مستقر می شوند، به آنها آموزش نظامی داده می شود، با اجبار وارد چرخه رادیکال شدن قرار می گیرند، و با تبلیغات ایدئولوژیک پ.ک.ک شستشوی مغزی داده می شوند. در اینجا به کودک سرباز ها یاد می دهند بگویند: با جان و دل، با خون خود، با روح خود با تو هستیم ای رهبر (اوجالان)!”
این نویسنده در بخش دیگر می نویسد: اگر پ.ک.ک و ی.پ.گ. یکی نیستند پس چرا بایستی اعضای کودک سرباز ی.پ.گ. بایستی به نام اوجالان، رهبر پ.ک.ک، سوگند وفاداری بخوانند؟
شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به ی.پ.گ برای تامین نیرو از کودکان استفاده می کند. سازمان عفو بین الملل این گروه را بارها به خاطر استفاده از کودکان سرباز محکوم کرده است. یک سند در دوربین خود اعضای پ.ک.ک کشف شد که تصاویر و فیلم های این دوربین آموزش نظامی و زندگی کودکان سرباز در کوهستان توسط پ.ک.ک را نشان می داد. کودکان این اسناد بین ۱۳ الی ۱۷ ساله و کلاشینکف به دست آموزش نظامی می بینند. تصاویر اوجالان نیز در آن دیده می شود.
تاکنون کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل، عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر بارها اعلام کرده اند پ.ک.ک کودکان را به میدان های جنگی اعزام می کند و حقوق بشر و قوانین بین المللی را نقض می کند.

,

,

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی