سایز متن   /

“رابون معروف” از رهبران نسل نو اقلیم کردستان عراق در حاشیه جلسه تشکیل بزرگ ترین فراکسیون در پارلمان جدید عراق تصریح کرد که این حزب تحت هیچ شرایطی حاضر به ائتلاف با احزاب حاکم اقلیم کردستان نیست و در هر ائتلافی که حزب دمکرات (پارتی) و اتحادیه میهنی (یکیتی) باشند، حضور نخواهد یافت.
به گزارش کورد پاریز، “رابون معروف” نماینده‌ پارلمان عراق و از رهبران و عضو فراکسیون نسل نو، درباره‌ موضع این حزب در خصوص تشکیل دولت جدید عراق و اصول مشخص شده‌ آن ها برای مشارکت یا تعامل با این دولت گفت: به‌ عقیده‌ ما باید دولت در عراق به‌ دور از معیارهای طائفی و قومی تشکیل شود و تمامی شهروندان عراقی از هر طیف قومی و مذهبی را نمایندگی کند.
وی در ارتباط با انتظارات از دولت جدید عراق در روابط و مناسبات با اقلیم کردستان گفت: روابط دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان باید بر اساس اصل توافق جامع و شفاف، تعریف و تنظیم شود؛ به‌ نحوی که‌ بتوان با مبنا قرار دادن قانون اساسی عراق، اختلافات فی مابین را حل و فصل کرد.
ر”ابون معروف” در رابطه با اینکه‌ چرا حزب نسل نو به‌ هیچ یک از ائتلاف های احزاب حاکم شامل یکیتی و پارتی و اپوزیسیون شامل جنبش تغییر، اتحاد و جماعت اسلامی و ائتلاف برای دموکراسی و عدالت نپیوسته‌ اند، گفت: به‌ دلیل شناخت و تجربه‌ ۲۷ ساله‌ ای که‌ از دو حزب حاکم اقلیم کردستان یعنی حزب پارتی و یکیتی داشتیم، هیچ اعتمادی به‌ این دو حزب نداریم.
منتخب مجلس چهارم عراق از اربیل، افزود: عملکرد و سیاست دو حزب پارتی و یکیتی بیش از هر چیز شبیه‌ شرکت های تجاری و بازرگانی است و به‌ همین دلیل نسل نو حاضر به‌ هیچ نوع ائتلافی با این دو حزب نیست و از سوی دیگر حاضر به‌ حضور در هیچ ائتلاف دیگری که‌ این دو حزب را در خود جای داده‌ و از رهبران آن باشند نیستیم.
وی در پایان در ارتباط با ائتلاف با دیگر احزاب کردی جدا از دو حزب حاکم، گفت: حزب نسل نو حاضر به‌ انجام دادن گفتگوهای جدی با دیگر احزاب کردی خارج از ائتلاف پارتی و یکیتی است و لازم است که‌ این احزاب قبل از هر چیز فاصله‌ خود با دو حزب حاکم را حفظ کنند و در ائتلاف آن ها جای نگیرند و دارای استقلال عمل باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی