سایز متن   /

دبیر شورای رهبری حزب جماعت اسلامی کردستان عراق (کومل) بر این عقیده است که احزاب حاکم اقلیم کردستان (پارتی و یکیتی) در اداره اقلیم عاجز و تجربه ای شکست خورده در دفاع از حقوق کردها در بغداد دارند و حاضر به تجدید نظر در اعمال و رویکرد خود نیستند.
به گزارش کورد پاریز، “شوان رابر” دبیر شورای رهبری جماعت اسلامی کردستان در سخنانی گفت: دلیل عدم ورود اپوزیسیون (اتحاد اسلامی، جماعت اسلامی، جنبش تغییر و حزب برهم صالح) به‌ ائتلاف تشکیل شده‌ از سوی دو حزب پارتی و یکیتی به‌ عنوان احزاب حاکم، تجربه‌ هایی است که‌ ما با آن ها داشته‌ ایم، حاکمیت آنها به هیچ عنوان پسندیده‌ و خوب نبوده و حاضر به‌ تجدید نظر در اعمال خود و انجام اصلاحات واقعی هم نیستند. این دو حزب در بغداد نیز همه‌ چیز را به‌ انحصار خود درآورده‌ اند و از حل و فصل مشکلات کردها در عراق عاجز بوده‌ اند.
“شوان رابر” افزود: دو حزب حاکم اقلیم کردستان در مقطع کنونی نیز با همان رویکرد خودی و غیر خودی و انحصارطلبی فعالیت می کنند و به‌ همین دلیل نیز چهار حزب اپوزیسیون اقلیم کردستان حاضر به‌ ائتلاف با آنها نشده‌ اند.
عضو رهبری جماعت اسلامی کردستان در خصوص مطالبات چهار حزب اپوزیسیون و تفاوت های رویکردی آن ها با دو حزب حاکم، گفت: مطالبات ما مشخص و شفاف است و برای تحقق حقوق قانونی اقلیم کردستان از طریق پارلمان و دولت جدید عراق تلاش خواهیم کرد.
وی در پایان با اشاره به تفاوت اساسی اپوزیسیون با دو حزب حاکم از نظر نوع نگاه و برخورد با حقوق و مطالبات بر حق و قانونی مردم کردستان خاطرنشان ساخت که برخی مشکلات اساسی وجود دارند که با وجود دو دو حزب پارتی و یکیتی در آینده نزدیک و به آسانی حل نخواهند شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی