سایز متن   /

به گزارش کورد پاریز، “روبرت اسواش” تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از “دنیس کوسینیچ” عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای ریاست جمهوری، در صفحه توئیتری خود نوشت:
“دنیس کوسینیچ در سال ۲۰۰۴ طی سخنرانی ای در کنگره (آمریکا) می گوید ما نیازمند آن هستیم تا حمایت مالی خود از پژاک را افزایش دهیم. در سال ۱۹۹۱ و همچنین از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ هماهنگی های گسترده ای (در این زمینه) صورت گرفته است. آمریکایی ها همیشه به پ.ک.ک کمک کرده اند. همان طور که خودشان می گویند این شیوه آنها برای آوردن ترکیه، سوریه، ایران در “بازی به صورت ژئوپولیتیک” (مورد نظر خود) می باشد.”
پژاک از حمایت های علنی و پنهان بسیاری از کشورهای غربی در سطوح مختلف بهره مند است. این گروه تجزیه طلب، زمانی متولد شد که آمریکا عراق را به اشغال خود درآورد و برنامه ای برای مشغول کردن ایران به اجرا گذاشت. جالب این است که در همان زمان گروه های سنتی ضد ایران، نظیر حزب دموکرات کردستان ایران و کومله، به گمان اینکه آمریکا به دنبال جایگزین کردن یک نیروی جدید به جای نیروهای سنتی ضد ایران است، به افشاگری علیه پژاک روی آورد و نقش آمریکا را در راه اندازی آن برملا کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی