سایز متن   /

ادامه قسمت اول مستند…
خانم “سونیا کوک” وزیر کشور آلمان، در پاسخ به سوال خبرنگار خیلی واضح می گوید: پ.ک.ک برای ما و برای همه اروپا تهدید است.
خبرنگار در شهر درسدن به اداره اطلاعات داخلی می رود و با یک افسر در این زمینه گفتگو می کند. گزارش های اصلی مربوط به تروریسم پ.ک.ک در این شهر تنظیم می شوند. این افسر می گوید: “پ.ک.ک گروهی خشن است که اقدامات تروریستی انجام می دهد. از آلمان برای جمع آوری پول و پناهگاه استفاده می کند. همچنین برای جذب عضو به ویژه افراد کم سن و سال جهت شاخه مسلح پ.ک.ک استفاده می کند تا در ترکیه، عراق، سوریه و جاهای دیگر بجنگند. این افسر که گوردیان مییر-پلات نام دارد و رئیس بخش استخبارات داخلی است تایید می کند که “پ.ک.ک به غیر از آلمان در کشورهای دیگر اروپایی نیز کودک سرباز جذب می کند. پ.ک.ک در آلمان ممنوع است اما با تغییر نام و ایجاد سازمان های جوانان، سازمان های زنان و دیگر تشکیلات دست به اقدامات خرابکارانه می زند. درآمد پ.ک.ک از آلمان بیشتر از دیگر کشورهای اروپای غربی است.”
خبرنگار به نقل از چندین نماینده پارلمان اروپا می گوید: پ.ک.ک از طریق بالکان مواد مخدر را قاچاق می کند و این افسر نیز تایید می نماید. اما وی در مورد این که آیا آمریکا در انتخاب پ.ک.ک در سوریه به عنوان شریک در جنگ علیه داعش اشتباه کرده یا نه، از اظهار نظر خودداری می کند.
در این گزارش سندی از استخبارات آلمان نشان داده می شود که تایید می کند پ.ک.ک علی رغم ادعا برای مبارزه با داعش خودش مروج خشونت در منطقه است و تشکیلات آن در آلمان نیز عقبه آن هستند و خدمات تامینی برای آن فراهم می کنند.
این گزارش به مرگ یک نوجوان ۱۵ ساله کرد سوری پرداخته که پلیس آلمان آن را جدی نگرفته اما یک روزنامه نگار به نام “مارتین لوزون” موضوع را پیگیری کرده است و می گوید: “به این نتیجه رسیدم همه مظنونان، اعضای پ.ک.ک بودند که برنامه آنها جذب افراد به عنوان عضو است. اما چندی پس از آن اعضای پ.ک.ک به این روزنامه نگار حمله کردند و زخمی نمودند. مردم از تحقیق کردن در مورد این سازمان جنایی در آلمان می ترسند. پ.ک.ک املاک می خرد و از این طریق دست به پولشویی می زند و پول را نیز به صورت دستی پرداخت می کند. منابع مالی قوی دارد و از طریق افراد متشخصی مانند وکیل، تاجر و امثالهم اقدام می کند.”
خبرنگار می گوید با افراد و روزنامه نگاران مختلفی تلاش کردیم تا در زمینه نحوه تامین مالی پ.ک.ک تحقیق کنیم اما همگی از ترس کشته شدن آن را رد کردند و فقط یک نفر اعلام آمادگی کرد به شرطی که هویت او افشا نشود.
این فرد ۶۰ ساله آلمانی که چندین سال به خاطر مواد مخدر در زندان بوده می گوید: من بیشتر این افراد را می شناسم و اینها همگی باید به سازمان تروریستی پ.ک.ک مالیات بدهند. قاچاقچیان پ.ک.ک از طریق بالکان مواد را می آورند. آنها با قیمت ۱۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار هروئین می آورند و در اروپا نیز قیمت آن ۴۰ هزار دلار است. پ.ک.ک برای جنگ پول زیادی لازم دارد و از این طریق (قاچاق مواد مخدر) تامین می کند. همه هم همدست هستند حتی پلیس. پول را به ترکیه یا روسیه منتقل می کند. آنها با حجم کم در هر کامیون می آورند مثلا هر کامیون یک کیلو و پلیس نیز رشوه می گیرد. خبرنگار می گوید اتحادیه اروپا اکنون نگران رابطه تروریسم و جنایات سازمان یافته است.
خانم “تامارا ماکارنکو” کارشناس امور تروریسم و جنایی از اسکاتلند می گوید: پ.ک.ک از همان آغاز در فعالیت های جنایی دست دارد. وی به گزارش های متعدد اتحادیه اروپا اشاره می کند که پ.ک.ک همانند القاعده در جنایات سازمان یافته دخالت مستقیم دارد. سال هاست پ.ک.ک در قاچاق مواد مخدر فعالیت گسترده دارد. پ.ک.ک با کارتل های مواد مخدر در آمریکای جنوبی نیز ارتباط دارد. بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال درآمد آن از مواد مخدر است. تهدیدی که اکنون پ.ک.ک برای اروپا ایجاد می کند بیش از تهدیدی است که گروه های مستقر در خاورمیانه مانند عراق می توانند برای اروپا ایجاد کنند.
خبرنگار از آنجا راهی لندن می شود و می گوید پ.ک.ک عامل اصلی قاچاق هروئین به انگلستان است. “نیک کوچان” نویسنده وروزنامه نگار در این زمینه می گوید: “پ.ک.ک در قاچاق مواد مخدر فعال است. مواد را از افغانستان و ایران منتقل می کند تا اروپا می آورد. از طریق آسیای مرکزی نیز اقدام می کند. پ.ک.ک در همه مراحل مواد از تولید تا پخش خیابانی فعال است. ۸۰ درصد مواد در اروپا توسط پ ک ک آورده می شود.”
این نویسنده در کتاب خود نیز به مطالب مهمی در مورد قاچاق مواد مخدر توسط پ.ک.ک اشاره می کند و می گوید جاهایی مانند رستوران ها و کلوپ های شبانه برای امان ماندن از حملات پ.ک.ک بایستی به آن پول اخاذی پرداخت کنند.
از آنجا راهی بلژیک می شود که از جمله اولین کشورهایی بود که علیه پ.ک.ک وارد عمل شد. “اریک وان درسیپت” سخنگوی دادستان بلژیک در مورد ۳۶ عضو پ.ک.ک متهم به آدم ربایی در بلژیک می گوید: “نمی توانم در این زمینه اظهار نظر کنم.”
پ.ک.ک در بلژیک نیز مقرهای آموزشی به راه انداخته بود همانند هلند و آلمان یا عراق.
ادامه دارد…

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی