سایز متن   /

به گزارش کورد پاریز، “جان مارسل” فعال حقوق کودکان با انتقاد از فریب دادن کودکان توسط گروه خشونت طلب پ.ک.ک و شاخه های آن خواهان متوقف شدن روند عضویت کودکان در این گروه به عنوان جنگجو شده است. وی خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور و پنتاگون وزارت دفاع آمریکا می نویسد:
” از پ.ک.ک / ی.پ.گ مارکسیست و تروریست حمایت نکنید. کودک سرباز ها را مسلح نکنید.”

“هارون گورپینار” فعال حوزه دفاعی نیز، پ.ک.ک را متهم به نقض حقوق کودکان می کند و می نویسد:
“یک کودک سرباز ۱۳ ساله که توسط پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه جذب شده بود در درگیری ها کشته شد.”
در زیر توییت خود، تصویر خبر را از خبرگزاری باس نیوز وابسته به بارزانی آورده که تایید می کند این کودک به زور به عضویت پ.ک.ک در آورده شده بود و در درگیری های مسلحانه کشته شده است.

در همین زمینه “محمود آیتکین” کارشناس سیاسی و تحلیلگر ترکیه ای مسئله تروریسم در صفحه توئیتری خود با اشاره به غیرقانونی بودن استفاده از کودکان در هر گونه تشکیلات نظامی به حضور ۴۰ ساله کودکان در نیروهای مسلح پ.ک.ک اشاره کرده و می نویسد:
“سازمان تروریستی پ.ک.ک در چهل سال گذشته از این کودکان استفاده کرد. با عضویت اجباری و شستشوی مغزی به خدمت پ.ک.ک در آورده شدند. تسلیحات و مهمات آنها نیز توسط آمریکا تامین می شود.”

موسسه “چشم خاورمیانه” نیز با انتقاد تند از سیاست آمریکا در حمایت از پ.ی.د / ی.پ.گ. شاخه های پ.ک.ک در سوریه و تسلیح نمودن آن می نویسد:
“کودک سربازان بخشی از گروه های وابسته به پ.ک.ک هستند که توسط آمریکا آموزش می بینند و در غرب منبج سوریه در عملیات سپر فرات کشته می شوند.”

“جمال آجار” کارشناس سیاسی هم، با اشاره به رفتار مجرمانه پ.ک.ک و شاخه های آن در استفاده از کودک سرباز ها در جنگ نوشت:
“توجه داشته باشید این عضو اسیر شده ی.پ.ژ. – شاخه مسلح زنان پ.ک.ک در سوریه – فقط ۱۶ سال دارد و توسط سران خود مجبور شده تا به جنگ برود…”

“کایل اورتون” نویسنده انگلیسی می نویسد: پ.ک.ک فقط در سوریه یا جاهای دیگر از کودک سرباز استفاده نمی کند بلکه در شنگال نیز حقوق کودکان را نقض می نماید. وی می افزاید:
“توجه داشته باشید: ی.پ.ژ (نیروهای مسلح شنگال وابسته به پ.ک.ک) کودک سرباز را از سوریه آورده اند.
این پ.ک.ک را به بازی صدفی تبدیل کرده که یک گروه با نام های مختلف جبهه ای است.”
وی در ادامه برای تایید حرف خود تصویری از گزارش دیده بان حقوق بشر را آورده است که چنین است:
“دیده بان حقوق بشر در خانه سور در شنگال با یک دختر ۱۴ ساله عضو اهل ترکیه دیدار کرد که می گفت دو سال پیش عضو شده و آموزش نظامی را در آنجا دیده است. اگر چه نگذاشته بودند در جنگ شرکت کند اما برای جنگیدن به شنگال منتقل شده بود.”

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی