سایز متن   /

 

​​​​​​​ سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که میزان مشارکت مردم در پنجمین دوره انتخابات پارلمان اقلیم ۵٧ درصد بوده است.

به گزارش کورد پاریز، “شیروان زرار” سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات اقلیم کردستان، میزان مشارکت عمومی در استان اربیل را ۵٨% و در استان سلیمانیه ۵٣% اعلام کرد. به گفته وی این آمار در استان دهوک ۶١ % و در استان حلبچه هم ۶٠ % بوده است.

بنابر آمار مذکور میانگین شرکت واجدان شرایط حق رأی در این دوره در مجموع ۵٧.٢٣ درصد بوده است.

انتشار آمار مذکور در حالی است که کمیسیون مذکور ساعت ١۵ (سه ساعت قبل از پایان مهلت رأی‌گیری) میزان مشارکت واجدان حق رأی را در سه استان هولیر، دهوک و هلبجه تنها ٢٢.٩۶ درصد اعلام کرده و در مورد میزان شرکت شهروندان استان سلیمانیه سکوت کرده بود. طبق اطلاعیه این مرکز میزان مشارکت تا ساعت ١۵ در هولیر ٣۵ درصد، در دهوک ۴١ درصد و در حلبچه هم ٣٩ درصد اعلام شده بود.

در این انتخابات ۳ میلیون و ۸۵ هزار و ۴۶۱ تن واجد شرایط رأی دادن بوده و ۷۷۳ کاندید وابسته به ۳۰ حزب و ائتلاف و جریان سیاسی اقلیم کردستان در انتخابات دوره پنجم پارلمان اقلیم کردستان بر سر به دست آوردن ۱۱۱ کرسی پارلمان کردستان به رقابت پرداختند.

ناظران از این انتخابات به عنوان بی‌رونق‌ترین دوره انتخابات نام می‌برند و شکست‌های تحمیل شده حزب پارتی به شهروندان اقلیم کردستان را از دلایل عمده آن می‌دانند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی