سایز متن   /

سایت شبکه حقوق بشر ناظر سوریه می نویسد والدین در شمال سوریه تلاش می کنند اما موفق نمی شوند تا کودکان خود را از دست پ ک ک نجات دهند. این گروه تروریستی به وجود کودکان سرباز وابسته است و در جنگ یا حمل سلاح و مهمات از آنها استفاده می کنند. ی.پ.گ. یک گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا نیز از افراد کم سن و سال استفاده می کند.

 

ابن ناظر در ادامه می نویسد: پ ک ک با زور دست به این کار می زند و از نبود کارت شناسایی در بعضی مناطق نیز برای این هدف سواستفاده می کند. در حسکه همانند مناطق دیگر دست به سربازگیری زوری کرده است. در یک مورد دختری ۱۴ ساله به نام جیمن با زور و تهدید اسلحه از مدرسه در شهر قحطانیه برده شد و خانواده وی صراحتا آسایش وابسته به پ ک ک را متهم کرد. در یک مورد دیگر نسرین فضیح ۱۴ ساله توسط آسایش به یک مرکز آموزشی برده شد و این را به خانواده وی نیز گفت و اعلام کرد وی تنها نیست بلکه هزاران رفیق دارد!

 

روسیم کارمو دختر ۱۳ ساله از روستای قولان در نزدیکی دربسیه نیز از مدرسه ربوده شد. این موارد در حالی رخ می دهد که دیده بان حقوق بشر نیز از نیروی سوریه دموکراتیک طی گزارشی خواست استفاده از کودک سرباز را متوقف کند. در منطقه حسکه بسیاری از افراد زیر سن قانونی ناچار شده اند منطقه را ترک کنند تا به زور توسط ی.پ.گ. به جنگ فرستاده نشوند و خانواده ها نیز از مقامات دفاعی کشور خواسته اند جلوی ی.پ.گ. را بگیرند.

 

در این گزارش آمده است در هر مقر ی.پ.گ. ۵۰ کودک بین ۱۴ الی ۱۶ سال وجود دارد که پس از آموزش نظامی ۱۵ روزه روانه جنگ می شوند. همچنین، دیده بان حقوق بشر از ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز خواسته است مانع ادامه این اقدام غیرقانونی شوند.

 

http://syrianobserver.com/EN/Features/33110

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی