سایز متن   /

 

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در ساختمان هیات وزیران اقلیم کردستان در اربیل، گفت: مانند قبل با اتحادیه میهنی (یکیتی) تعامل نخواهیم کرد.

به گزارش کورد پاریز، “نچیروان بارزانی” نخست وزیر اقلیم کردستان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت : ما معتقدیم که اتحاد کردها از بین رفته و عامل این مسئله یکیتی بوده است، به همین خاطر در شرایط کنونی ما (حزب پارتی) هم تاکید می کنیم که مانند گذشته با یکیتی تعامل نخواهیم داشت. وی خاطر نشان ساخت که  تمام مسائل گذشته ما با یکیتی ۵۰ به ۵۰ بوده است در حالی که ما ۳۸ کرسی داشتیم آنها ۱۸ کرسی. اما باید به سایر گروه ها هم فرصت داده شود و عامل این موضوع خود اتحادیه میهنی می باشد.

بارزانی در ادامه گفت : به طور حتم تغییرات و تحولاتی روی خواهد داد اما بنا به قانون، اجازه ایجاد دو اداره ای و دوگانگی را نخواهیم داد، و بر اساس آراء به دست آمده کابینه و حکومت را تشکیل خواهیم داد.

وی همچنین گفت: حزب پارتی هیچگاه به دنبال بدست آوردن پست و مقام نبوده زیرا اگر بدنبال این مسائل بودیم به طور حتم پست ریاست جمهوری عراق سهم حزب پارتی بود. اگر من خود را کاندید می کردم اقلیم کردستان، عراق، منطقه و سران کشورهای دنیا از من حمایت می کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی