سایز متن   /

 

اقلیت های مذهبی و قومی مانند آشوریها و کریستیانها اداره خودگردان به رهبری کردهای سوریه را به تبعیض نژادی و مذهبی و ایجاد محدودیت متهم می کنند.

به گزارش کورد پاریز، اقلیت های مذهبی و قومی ساکن مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، سیستم خودگردانی به رهبری کردها را به ایجاد تبعیض در مسائل اداری، آموزشی و فرهنگی متهم می کنند. برخی از آنها می گویند برخی فعالان مدنی غیرکرد به دلایل نامعلوم بازداشت می شوند.

نهادهای آشوری، گروه تجزیه طلب پ.ک.ک را متهم کرده اند که هفته گذشته، نیروهای این گروه شبانه وارد منزل “سلیمان یوسف” نویسنده آشوری در قامیشلو شده و او را به همراه برخی لوازم مانند لپ تاپ شخصیش با خود برده اند. وی یکی از منتقدان شاخه های سوری پ.ک.ک در شمال سوریه است

جوامع مسیحی و آشوری از این که مدارس وابسته به آنها بر اساس برنامه درسی اداره خودگردان شمال سوریه فعالیت کند ناراضی هستند. آنها می گویند بر اساس سیستم جدید آموزشی، موقعیت زبانی و فرهنگی این جوامع در آینده به خطر می افتد.

“جمیل دیاربکرلی” مدیر نهاد نظارت بر حقوق انسانی آشوریان در سوئد به سایت “سیریا دیرکت” گفته است برنامه درسی ارائه شده از سوی پ.ک.ک، زبان و فرهنگ آشوریان را تهدید می کند و این یکی از محدودیت های اعمال شده از سوی آنها است.

شکری، مدیر سابق مدارس وابسته به آشوریان نیز گفته است تنش های ایجاد شده میان جامعه آشوری و اداره خودگردان ممکن است امنیت مناطق تحت کنترل اداره خودگردان را به خطر بیاندازد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی