سایز متن   /

به گزارش کورد پاریز، “جانر جان” سرکنسول ترکیه در هوستون آمریکا با انتقاد از برخورد دوگانه رسانه های غربی و آمریکایی در برخورد با گروه خشونت طلب پ.ک.ک و شاخه های آن فقط به چند مورد از قتل غیرنظامیان، معلمان و کودکان توسط پ.ک.ک اشاره می کند که در رسانه های غربی نادیده گرفته شدند.

جانر جان در صفحه توییتر خود نوشت:

“آیبوک ۲۲ ساله و نجم الدین ۲۳ ساله (هر دو معلم) در سال ۲۰۱۷ توسط پ.ک.ک کشته شدند. رسانه های بین المللی در برخورد با موارد قتل غیرنظامیان، کودکان و معلمان توسط پ.ک.ک نقش میمون عاقل را بازی می کنند. خبر قتل آنها در رسانه ها حتی در حد یک خط نیز منتشر نشد.”

کشتار معلمان، کودکان و غیرنظامیان توسط  گروه تجزیه طلب پ.ک.ک ریشه تاریخی داشته و از سال ۱۹۸۴ به این سو بیش از ۱۵۰ معلم توسط آن ها کشته شده است. هدف این گروه از حملات مذکور، تضعیف حاکمیت کشور ترکیه، محروم کردن کودکان کرد تبار ترکیه از امکانات تحصیلی و همچنین تلاش برای بر حذر داشتن معلمان دیگر از کار در مناطق شرقی و جنوب شرقی این کشور است.

درگذشته نیز معلمان و مربیان هدف برخی از حملات دهشت انگیز گروه خشونت طلب پ.ک.ک شده اند. این گروه در نخستین روز تحصیلی سال ۱۹۹۴ شش معلم را از شهر تونجلی از خانه هایشان ربوده و در ملاءعام آن ها را به قتل رساندند.

مسلحین پ.ک.ک یک ماه بعد نیز ۴ معلم را در شهر تکمان ارزروم به قتل رساندند. این اخبار در زمان خود در رسانه ها منعکس شد. اما متاسفانه به حدی نبود که در اذهان جای بگیرد. زیرا این جنایتها با تلقی دوگانه و مطلوب غرب از گروه تروریستی پ.ک.ک به عنوان یک گروه انسان گرا، آزادیخواه و ضد داعش همخوانی ندارد.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی