سایز متن   /

 

 

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداو: مسعود بارزانی دبیر کل حزب دمکرات کردستان عراق در صلاح الدین با ” پاول گیبارد” سفیر جدید کانادا در عراق و ” نانسی بیرگیرن” سرکنسول این کشور در اقلیم کردستان ملاقات و گفتگو نمود.

 

در این دیدار سفیر کانادا، با تبریک پیروزی حزب دمکرات در انتخابات پارلمان اقلیم تاکید کرد که اقلیم کردستان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از اینکه کشورش نیز در جنگ علیه داعش شرکت کرده است اظهار داشت که کشورش در چهارچوب ناتو به فعالیتهای آموزش نظامی نیروهای عراق و اقلیم کردستان ادامه خواهد داد.

 

مسعود بارزانی در این نشست با تشکر از همکاری های کانادا با اقلیم در جنگ داعش بر تقویت روابط دو جانبه تاکید کرد. وی  همچنین با تاکید بر ضرورت فعالیت زنان در همه حوزه‌ها، اظهار داشت برای مشارکت زنان در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کردستان هیچ محدودیتی وجود ندارد.در ادامه این ملاقات روند سیاسی عراق، روابط اربیل- بغداد و تشکیل حکومت جدید بررسی شد.

 

شاسوار عبدالواحد رئیس حرکت نسل جدید نیز روز پنج شنبه در سلیمانیه با ” پاول گیبارد” سفیر جدید کانادا در عراق ملاقات و گفتگو نمود.

 

کاظم فاروق سخنگوی حرکت نسل جدید در این باره گفت: در این نشست وضعیت اقتصادی اقلیم و نتایج انتخابات پارلمان اقلیم بررسی شد، ما خواهان همکاری جامعه جهانی با عراق و اقلیم برای توسعه اقتصادی کشور هستیم. لازم به ذکر است پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمان اقلیم، ملاقات های خارجی شاسوار عبدالواحد به منظور افشای تخلفات حاکمیت اقلیم در انتخابات، افزایش یافته است و در روزهای گذشته وی با چندین هیات خارجی ملاقات کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی