سایز متن   /

عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی (یکیتی) در سخنانی اعلام کرد حکومت اقلیم تنها متعلق به حزب دمکرات (پارتی) نیست و همگان در حکومت سهیم هستند.

به گزارش کورد پاریز، “قادر عزیز” عضو دفتر سیاسی یکیتی افزود حزب دمکرات بدون مشورت با یکیتی، ملا بشیر را به عنوان معاون رئیس پارلمان عراق انتخاب کرد و این مسئله باعث از بین رفتن اتحاد کردها در بغداد شد.

“قادر عزیز”  همچنین گفت ما خواهان تشکیل حکومت فراگیر با مشارکت همه گروه های سیاسی هستیم و حزب پارتی با اقدامات خود باعث شد حکومت فراگیر با شکست مواجه شود. وی همچنین گفت پست استانداری کرکوک متعلق به یکیتی است، حزب پارتی در استان کرکوک هیچ کرسی پارلمانی ندارد و حتی در انتخابات این استان مشارکت نکرد.

عضو دفتر سیاسی یکیتی در پایان گفت یکیتی مخالف ایجاد دو اداره ایی در اقلیم کردستان است.

شایان ذکر است که تشدید اختلافات در اقلیم کردستان بر سر مناصب حاکمیتی در بغداد و اقلیم تا آن جا پیش رفته است که برخی از مقامات و شخصیت های مطرح دو حزب حاکم اهمیتی به نگرانی ها نسبت به بازگشت اقلیم کردستان به دوران دو اداره ای نمی دهند و نه تنها به این مسئله بی اعتنا می باشند، بلکه‌ به‌ آن دامن می زنند و اقلیم کردستان که سال قبل رؤیای جدایی از عراق را در سر می پروراند هم اکنون به وضعیتی رسیده است که بازگشت به سیستم دو اداره ای امری محتمل به نظر می رسد.

دوران دو اداره ای در اقلیم کردستان مربوط به دهه ۹۰ سده بیست می باشد که به دلیل اختلافات و کشمکش سیاسی میان دو حزب پارتی و یکیتی بر سر قدرت و سهم خواهی از عواید آن ایجاد شد و چند سال به طول انجامید و حتی به جنگ داخلی نیز منجر شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی