سایز متن   /

رئیس‌جمهور عراق در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ایران تصریح کرد: به هیچ کشور و یا گروهی اجازه نخواهیم داد از عراق برای لطمه زدن به منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

به گزارش کورد پاریز، “برهم صالح” رئیس جمهور جدید عراق در رأس هیأتی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی “حسن روحانی” همتای ایرانی خود قرار گرفت.

وی در نشست خبری مشترک با روحانی عنوان کرد: امروز من پیامی روشن را از بغداد برای شما آوردم. در عراق ما اهمیت روابط با ایران را به خوبی درک می‌کنیم و این روابط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور ریشه در تاریخ دارد.

“برهم صالح” در جریان ملاقات با “علی شمخانی” دبیر شورای عالی امنیت ایران نیز ضمن تشکر از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از عراق در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: پیوندهای ناگسستنی دو ملت در سایه مشترکات دینی، فرهنگی و اعتقادی و اراده رهبران دو کشور، زمینه های منحصر به فردی از منافع مشترک را پیش روی ایران و عراق قرار داده است.

وی با اشاره به رفع فتنه تروریسم داعشی در عراق و قرار گرفتن این کشور در شرایطی جدید گفت: عراق نسبت به اقدامات مغایر امنیت منطقه‌ای و اقدامات مخرب برخی کشورها برای ایجاد بی ثباتی و ناامنی در عراق و یا تضعیف کشورها به وسیله تحریم‌های غیر قانونی حساس بوده و با هر تلاشی که در مسیر ضربه زدن به اتحاد دو کشور باشد، قاطعانه مقابله خواهد کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به اهداف و منافع مشترک دو کشور، ضرورت تقویت ساز و کارهای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به هیچ کشور و یا گروهی اجازه نخواهیم داد که از عراق برای لطمه زدن به منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی