سایز متن   /

عضو مجمع ملی جنبش تغییر (گوران) تأکید کرد که سفر “مسعود بارزانی” رهبر حزب دمکرات  (پارتی) به بغداد و دیدار وی با مقامات عراقی صرفاً حزبی بوده و نفعی برای اقلیم کردستان به دنبال ندارد.

به گزارش کورد پاریز، “چالاک مهندس” عضو مجمع ملی جنبش گوران در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، گفت که سفر “مسعود بارزانی” رهبر حزب پارتی به بغداد اقدامی نادرست بوده و فقط برای حزب پارتی اهمیت دارشت و نفعی برای اقلیم کردستان ندارد، زیرا این سفر صرفاً حزبی بود.

عضو مجمع ملی جنبش تغییر افزود که حزب پارتی به عنوان برنده انتخابات پارلمانی قصد دارد که به عنوان نماینده همه کردها، وارد معادلات میان شیعیان و سنی ها در عراق شود.

چالاک مهندس همچنین با انتقاد از سفر تک جانبه بارزانی به بغداد، گفت: باید کردها به صورت متحد و یکپارچه و در قالب یک هیئت مشترک به بغداد می رفتند، نه اینکه به عنوان رهبر یک حزب؛ چرا که بارزانی هم اکنون دارای هیچ مقام و منصب رسمی در اقلیم کردستان نیست و فقط رهبر حزب پارتی است.

بارزانی در سفر خود به بغداد، با رهبران عراقی از جمله نخست وزیر عراق، رئیس مجلس، رهبر ائتلاف فتح و  رئیس سازمان حشد الشعبی دیدار و گفتگو کرد.

شایان ذکر است که در این سفر فقط مقامات ارشد حزب پارتی، بارزانی را همراهی می کردند و نمایندگان و اعضای هیچ یک از احزاب اقلیم در این سفر حضور نداشتند.

اما انتقادها از بارزانی بیشتر از آن حیث است که وی با وجود اطلاع از سفر برنامه‌ریزی‌شده “برهم صالح” رئیس جمهوری کرد عراق به ایتالیا، سفر خود را به زمانی موکول کرده بود که برهم صالح، بغداد را به‌مقصد رم ترک کرده بود.

“ریبوار کریم محمود” از اعضای کرد پارلمان عراق و نزدیک به برهم صالح در رابطه با برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ممانعت از سفر برهم صالح به اربیل تحت نفوذ بارزانی و حزب پارتی عراق گفته است: رئیس جمهوری عراق نگاه یکسانی به تمام مناطق کشور داشته و در آینده نیز به اربیل خواهد رفت و امیدواریم هیچ جریان کردی مرتکب چنین اشتباهی نشود که در راه سفر برهم صالح به اربیل مانع‌تراشی کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی