سایز متن   /

حزب نسل نو تأکید کرد که حزب دمکرات (پارتی) نباید دو منصب ریاست اقلیم کردستان و نخست وزیری اقلیم را در اختیار خود بگیرد و باید احزاب و جریان های اقلیم نامزد خود را برای  تصدی منصب ریاست اقلیم معرفی کنند.

به گزارش کورد پاریز، انتخاب نیچروان بارزانی نخست وزیر کنونی اقلیم کردستان به عنوان نامزد منصب ریاست اقلیم و مسرور بارزانی مسئول شورای امنیت ملی اقلیم برای تصدی منصب نخست وزیری واکنش هایی را در اقلیم به دنبال داشته است.

در حالی که حزب اتحادیه میهنی (یکیتی) این تصمیم را مسئله ای داخلی در حزب پارتی دانسته و اعلام کرد که اعتراضی نسبت به آن ندارد، حزب نسل نو از احزاب اپوزیسیون اقلیم، ضمن اعلام مخالفت خود، تأکید کرد که حزب پارتی نمی تواند دو منصب اصلی ریاست و نخست وزیری اقلیم را در اختیار خود بگیرد.

حزب نسل نو در بیانیه ای اعلام کرده که حزب پارتی نماینده کمتر از ۱۵ درصد مردم اقلیم محسوب می شود و به همین دلیل نمی تواند دو منصب اصلی حاکمیتی اقلیم را در دست بگیرد.

این حزب از دیگر احزاب اقلیم خواسته که در قبال این مسئله موضع گیری کرده و با معرفی نامزدهای خود برای تصدی منصب ریاست اقلیم، مانع از تکروی و انحصارطلبی حزب دمکرات در اقلیم کردستان شوند.

نسل نو تأکید کرده که باید یکی از مناصب ریاست و نخست وزیری اقلیم به احزاب دیگر اقلیم داده شود و در غیر این صورت این احزاب نباید در دولت اقلیم شرکت کنند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی