سایز متن   /

دبیرکل حزب دموکرات ایزدی های عراق اعلام کرد که مردم منطقه از فرآخوان تجمع ضد ترکیه ای گروه خشونت طلب پ.ک.ک در منطقه شنگال استقبال نکرده اند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، “حیدر ششو”، دبیرکل حزب دموکرات ایزدی های عراق اعلام کرد که گروه خشونت طلب پ.ک.ک به دلیل عدم استقبال مردم منطقه شنگال از فرآخوان تجمع ضد ترکیه ای موفق به برگزاری چنین تجمعی نشده است.

دبیرکل حزب دموکرات ایزدی های عراق با بیان اینکه دلیل بمباران برخی اهداف توسط جنگنده های ترکیه در شنگال حضور خشونت طلب های پ.ک.ک در این منطقه است، گفت: آنها باید کمپ های شنگال را خالی کرده و از اینجا بروند. اصلی ترین دلیل بمباران شنگال خود پ.ک.ک است. به همین دلیل نیز به وضوح مخالفت خود با پ.ک.ک را اعلام می‌کنیم. پ.ک.ک باید در سریع ترین زمان خاک ما را ترک کند.

وی همچنین از مقامات دولت مرکزی عراق خواسته است تا مانع از زیر پا گذاشته شدن حقوق ایزدی های شنگال توسط پ.ک.ک شود.

یکی از ساکنان ایزدی منطقه نیز که به دلیل مسائل امنیتی نخواست نامش فاش شود، درباره فراخوان ضد ترکیه ای پ.ک.ک گفت: دیروز چهار عضو پ.ک.ک به در خانه ما آمدند و خواستار شرکت ما در تجمع ضد ترکیه شدند. نمی دانیم که چه کار کنیم بسیاری از مردم از روی ترس در چنین تجمعاتی شرکت می کند. از صبح نیز تنها موفق به جمع کردن ۳۰ نفر شده اند.

ارتش ترکیه در پی بمباران مواضع عناصر پ.ک.ک در چند روز گذشته مناطق مخمور، شنگال و قره چوغ در اقلیم را هدف حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله ۴ غیرنظامی ساکن مخمور جان خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی