سایز متن   /

عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق در اظهاراتی گفت: “بدون شک پ.ک.ک در ایجاد وضعیت موجود و حملات ترکیه به خاک عراق و عواقب ناشی از آن، مسئول است و باید این مشکل از سوی طرفین هر چه زودتر حل و فصل گردد.”

 

به گزارش کورد پاریز، در جریان بمباران ها و حملات اخیر و گذشته ترکیه به مواضع گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در مناطق کردنشین اقلیم کردستان عراق و قربانی شدن غیرنظامیان، دولت اقلیم کردستان، گروه خشونت طلب پ.ک.ک را متهم می کند که عامل این وضعیت است. از سوی دیگر، دولت آنکارا نیز در انجام دادن حملات به خاک عراق به حق مشروع خود در مقابله با احزاب مسلح مخالف که در خاک عراق مستقر هستند، تاکید دارد.

“مثنی امین” عضو کمیسیون روابط خارجی و رئیس فراکیسون حزب اتحاد اسلامی کردستان در پارلمان عراق درباره حق ترکیه در راستای دفاع از امنیت و حاکمیت خود و مسئولیت دولت بغداد در جلوگیری از فعالیت گروه های مسلح مخالف ترکیه  در خاک این کشور تصریح کرد: بدون شک پ.ک.ک در ایجاد وضعیت موجود و حملات ترکیه به خاک عراق و عواقب ناشی از آن، مسئول است.

وی در ادامه افزود بغداد باید در حل و فصل مشکلات موجود در ترکیه و ایجاد صلح و ثبات  در آن کشور هر آن چه در توان دارد، انجام دهد. نمی توان واقعیات موجود و مسئولیت های عراق در قبال همسایگان را انکار کرد و از بغداد در حفظ امنیت مرزهای مشترک با همسایگان سلب مسئولیت نمود. شخصاً و هم چنین به عنوان نماینده اتحاد اسلامی کردستان در مجلس عراق، هیچ اعتقادی به حل و فصل مسائل و پایان دادن به مشکلات و مسائل، ولو مشروع، از طریق سلاح و جنگ ندارم. زیرا جنگ کشورهای منطقه را بیش از پیش به سمت ویرانی سوق می دهد. به هیچ عنوان معتقد به این نیستم که باید به گروه های مسلح اجازه داد که علیه همسایگان عراق اقدامات خصمانه و نظامی انجام دهند. بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی و همچنین قانون اساسی عراق، بغداد باید پایبند حفظ امنیت مرزها با کشورهای همسایه باشد. عراق باید در خاتمه دادن به هر اقدام نظامی از خاک این کشور علیه هر یک از کشورهای همسایه نقش خود را ایفا نماید و  وظایف خود را انجام دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی