سایز متن   /

نماینده‌ی پارلمان اقلیم کردستان در اظهاراتی گفت، حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) ۱۷ میلیارد دلار را از اقلیم کردستان خارج کرده است.

 

به گزارش کورد پاریز، “سوران عمر” نماینده‌ی حزب جماعت اسلامی در پارلمان اقلیم کردستان در گفتگو با شبکه‌ی ان.آر.تی گفت با مدرک ثابت خواهد کرد که پ.د.ک، ۱۷ میلیارد دلار از بیت المال را که حق مردم است به کشورهای سوئد و آلمان منتقل کرده است.

سوران عمر تاکید کرد که این پولها حق مردم کردستان و شنگال و کرکوک است و پ.د.ک باید آنرا باز گردانده و به مردم بدهد.

او همچنین به موضوع فروش نفت اشاره کرد و گفت، حزب پارتی در واقع نفت را نفروخته است بلکه آنرا غارت کرده است و به هیچ تعهدی حتی با دولت عراق پایبند نمی باشد.

سوران عمر در ادامه‌ی سخنانش گفت، کسانی که ۲۷ سال است به بلای جان مردم تبدیل شده‌اند و مردم را غارت می‌کنند حالا دارند دولت تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که بر اساس افشاگری های سایت ویکی لیکس نیز در تاریخ ۳۰/۱۲/۲۰۰۶ میلادی، سفارت آمریکا در بغداد، اوراقی را روانه کاخ سفید کرده که در آن از فساد های مالی و کلان سرکرده های کرد عراقی و منجمله شخص مسعود بارزانی و فرزندانش سخن گفته شده است.

بر اساس این اسناد در جریان نشست میان کاندو لیزا رایس مشاور امنیت ملی وقت  کاخ سفید آمریکا با بارزانی جزئیات این اسناد بعنوان اسناد محرمانه وزارت خارجه در تاریخ ۱۰/۱۱/۲۰۰۹ میلادی در اربیل فاش شد که در آن از فساد های مالی و اختلاس های وسیع خاندان بارزانی سخن گفته شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی