سایز متن   /

انجمن میهنی کردهای سوریه مدعی است پ.ی.د اجازه فعالیت به سایر احزاب کردی را در سوریه نمی‌دهد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از کردستان ۲۴، پس از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از شمال سوریه، گروه‌های کردی وابسته به بارزانی موسوم به انجمن میهنی نیز اعلام کردند قصد دارند به مناطق کردنشین سوریه برگردند. اما پ.ی.د. گروه وابسته به پ‌ک‌‎ک مانع از فعالیت سایر احزاب کرد می‌شود.

اعضای انجمن میهنی پس از دیداری با مسعود بارزانی اعلام کردند خواهان اشتراک قدرت با پ.ی.د. در شمال سوریه هستند. نعمت داود از اعضای این انجمن می‌گوید پ.ی.د. اجازه نمی‌دهد هیچ گروهی در شمال سوریه فعال باشد، اما انجمن میهنی نیز خواهان شراکت در قدرت است. پ.ی.د. سیاست مشخصی ندارد و سیاست آن نیز سبب تنش در منطقه و ایجاد مشکل برای کشورهای همسایه شده است.

“فصلا یوسف” یک عضو دیگر انجمن میهنی می‌گوید: چون کنگره ملی کردستان خواهان ایجاد روابط ما با پ.ی.د. شده، لذا نمی‌توان به تعامل و تفاهم امیدوار بود. چون کنگره ملی کردستان نیز بخشی از پ‌ک‌ک است. این گروه‌ها، از نظر ما همان پ.ک.ک هستند. گفتنی است در صورت خروج آمریکا، با تهدید ترکیه یا بازگشت نیروهای دولت سوریه چیزی به نام قدرت و کانتون تحت کنترل گروه‌های وابسته به پ.ک.ک باقی نخواهد ماند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی