سایز متن   /

شهر عفرین در شمال غرب سوریه و در مرزهای ترکیه یکی از مناطق شبه خودمختار در شمال سوریه محسوب می‌شود که کنترل آن در اختیار شبه نظامیان پ.ک.ک بود که دولت ترکیه به بهانه بیرون راندن این گروه تروریستی یک سال پیش طی عملیاتی تحت عنوان شاخه زیتون گروه پ.ک.ک را مجبور به فرار از این شهر کرد. حضور این گروه مسلح در منطقه شمال سوریه در واقع خسارت های زیادی را به مردم متحمل کرده است.

به گزارش کوردپاریز، در همین زمینه و بعد از انفجار عفرین در سالگرد حمله ترکیه به این منطقه، “کایل اورتون” نویسنده و تحلیلگر انگلیسی که تاکنون یک کتاب و چندین مقاله در مورد پ.ک.ک نوشته به خبر انفجار بمب در عفرین و آن هم در سالگرد اشغال آن توسط ترکیه و فرار اعضای پ.ک.ک از این شهر اشاره کرد و در صفحه توییتری خود نوشت: «پ.‌ک‌‎.ک سابقه فعالیت‌های تروریستی زیادی علیه مردم کرد دارد. عفرین اولین قربانی پ‌ک‌ک نیست». این نویسنده انگلیسی همچنین نوشت که انفجار در عفرین، باعث کشته و زخمی شدن بی گناهان و غیرنظامیان شد. این انفجار توسط پ.ک.ک و شاخه سوری آن یعنی پ.ی.د صورت گرفت. افکار عمومی باید بداند پ.ک.ک به نام عفرین صرفا به دنبال تبلیغات برای خود است. چون عفرین از همان آغاز قربانی حضور پ.ک.ک در منطقه بوده و است.

انفجار تروریستی و سرکوب معترضان توسط پ.ک.ک و پ.ی.د، محدود به مناطق کردنشین و کردها نیست. “نینیو شیمون” فعال آشوری می‌گوید پ.ک.ک فقط کردها را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه دیگر اقوام و اقلیت‌های مذهبی را نیز هدف حملات خود قرار می‌دهد. وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های تروریستی پ‌.ک‌.ک می‌نویسد: “اعضای این گروه بزدل هستند و برای جبران ضعف خود غیرنظامیان را به قتل می‌رسانند.” این فعال آشوری همچنین نوشت که “پ.ک.ک سیاست پاکسازی قومی را در پیش گرفته و تاکنون در مناطق مختلف با اخراج اجباری آشوریان اموال آنها را به کردهای طرفدار خود واگذار نموده و از این طریق تلاش می‌کند اقلیت‌های قومی و مذهبی غیرکرد و غیرهوادار خود را از منطقه اخراج نماید.”

این در حالی است که جامعه جهانی در برابر این اقدامات جنایی پ.ک.ک سکوت کرده است. گفتنی است عفو بین‌الملل و دیده بان حقوق بشر بارها در مورد پاکسازی قومی توسط پ.ک.ک و شاخه های آن هشدار داده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی