سایز متن   /

فعالان رسانه‌ای و سیاسی ضمن اشاره به تداوم گسترده گروه جدایی طلب پ.ک.ک در زمینه قاچاق مواد مخدر،  این شیوه را، مهمترین منبع تامین مالی پ.ک.ک عنوان می کنند.

 

امید آجار کارشناس سیاسی موضوع کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر متعلق به پ.ک.ک را مورد بررسی قرار داده و می‌نویسد: قدرت پ.ک.ک در انجام اقدامات تروریستی با توانایی مالی آن رابطه‌ای مستقیم دارد. پ.ک.ک با تولید، قاچاق و فروش مواد مخدر به ویژه در بازارهای اروپایی پول کلانی کسب می‌کند و با آن نیز سلاح و مواد منفجره می‌خرد. وی در ادامه می‌نویسد: پلیس ترکیه در اقدامی ضربتی یک محموله یک و نیم تنی هروئین پ.ک.ک را کشف و ضبط کرد. این محموله قرار بود به اروپا صادر شود. پ.ک.ک با مواد مخدر، مردم اروپا را قربانی می‌کند و با پول آنها سلاح می‌خرد و مردم غرب آسیا به ویژه کردها را قربانی می‌کند. این کارشناس سیاسی از دولت‌ها به ویژه دولت‌های غربی خواست در برخورد با پدیده ویرانگر تجارت مواد مخدر توسط پ.ک.ک برخورد قاطع داشته باشند تا مردم بیش از این قربانی نشوند.  گفتنی است اعضای جدا شده و فراری پ.ک.ک نیز قاچاق مواد مخدر توسط این گروهک را تایید می‌کنند. مهمرین منبع تامین مالی پ.ک.ک، تجارت و قاچاق مواد مخدر است.

آیدین دِو، یک فعال رسانه‌ای به موضوع مهم تامین مالی تروریسم پ.ک.ک پرداخته و در صفحه توئیتر خود نوشته: «پ.ک.ک در سطحی گسترده در زمینه قاچاق و فروش مواد مخدر فعالیت می‌کند به طوری که هشتاد درصد مواد مخدر مورد نیاز شبکه‌های جنایی اروپا را تامین می‌کند. اعضای پ.ک.ک به عنوان شبکه گسترده فروش، مسئول فروش مواد در خیابان‌های شهرهای اروپا هستند. تنها افتخار پ.ک.ک برای غرب این است ۸۰ درصد مواد مخدر آن را تامین می‌کند و غربی‌ها باید بدانند این گروه سیاسی نیست، بلکه جنایی است و نماینده مردم کرد نیست».

میزان تسلط گروه تروریستی پ.ک.ک بر بازار جهانی هروئین، همواره مورد توجه دولت ترکیه و سازمان‌های بین‌المللی بوده است . در همین زمینه، کورای ایست وودو، روزنامه نگار، می‌گوید: کنترل هروئین در بازارهای جنایی در دست پ.ک.ک است و این گروه در به قتل رساندن رقبا و مخالفان تردیدی به خود راه نمی‌دهد. پ‌ک‌ک نه تنها مسئول قتل فیزیکی به ویژه کردها در خاورمیانه بلکه مسئول قتل همه کسانی است که به خاطر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند. این روزنامه نگار می‌گوید: «چون هدف اصلی مواد مخدر پ‌ک‌ک کشورهای اروپایی هستند، لذا این گروه تروریستی و جنایی، تهدیدی جدی برای این قاره است. غرب باید به دنبال یافتن راه حلی جهت حذف این تهدید باشد». وی در ادامه خاطرنشان می‌سازد که با قطع منابع مالی پ.ک.ک از مواد مخدر می‌توان به صورتی بسیار موثر به فعالیت‌های تروریستی آن در خاورمیانه نیز پایان داد. پ‌ک‌ک با تکیه بر مواد مخدر به ویژه هروئین در تلاش است تا حیات خود را طولانی کند و این یعنی ادامه اقدامات تروریستی.

 

فعالیت پ.ک.ک در تجارت هروئین به حدی جدی است که گهایم آگانت، فعال رسانه‌ای، پ.ک.ک را مسئول ۴۰ درصد قاچاق هروئین به اروپا می‌داند و می‌گوید: کشورهای غربی از این مسئله مطلع هستند اما هنوز به میزان جدی بودن این تهدید پی نبرده‌اند. وی در ادامه به گزارش دستگاه امنیتی بریتانیا اشاره می‌کند که بارها تایید کرده پ.ک.ک در اروپا به ویژه بریتانیا درگیر قاچاق و فروش مواد مخدر است و پول آن را صرف خرید سلاح می‌کند. آگانت در ادامه خاطر نشان می‌کند سازمان ملل نیز در گزارش‌های خود اعلام کرده پ.ک.ک قاچاقچی مواد مخدر است و بیشتر مواد مخدر اروپا را تامین می‌کند. با توجه به این که این گروه در لیست تروریستی اروپا و آمریکا نیز قرار دارد، لذا نباید آزادانه در غرب فعالیت نماید.

قادر اونلو استاد دانشگاه نیز در صفحه توئیتری خود عنوان «پ.ک.ک فروشنده مواد مخدر در اروپاست» را انتخاب کرده و به گزارش پلیس آلمان استناد کرده است. وی با آوردن تصویر و بخشی از گزارش پلیس می‌نویسد: پ‌ک‌ک در تمام مراحل مواد مخدر از تولید و انتقال تا فروش در خیابان‌های شهرها فعالیت می‌کند. این سازمان جنایی و تروریستی از طریق مواد مخدر با جان مردم بازی می‌کند. وی در ادامه خاطر نشان می‌سازد: «پ.ک.ک فقط برای امنیت و ثبات خاورمیانه تهدید نیست، بلکه برای اروپا نیز تهدیدی بزرگ است و سابقه حضور آن در زمینه مواد مخدر این موضوع را ثابت کرده است. پ.ک.ک فعال‌ترین سازمان در زمینه مواد مخدر در اروپاست».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی