سایز متن   /

در پی انتشار بیانیه ای از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و تأکید بر تروریستی بودن گروه خشونت طلب پ.ک.ک، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به آن عنوان کرد: ما از آمریکا انتظار داریم تا همان مواضعی را که در خصوص پ.ک.ک دارند، در خصوص شاخه های سوری این گروه یعنی ی.پ.گ / پ.ی.د نیز داشته باشند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه دیلی صباح، در پی انتشار بیانیه ای از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و تأکید بر تروریستی بودن گروه تجزیه طلب پ.ک.ک، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای در این باره عنوان کرد: ما از آمریکا انتظار داریم تا همان مواضعی را که در خصوص پ.ک.ک دارند، در خصوص شاخه های سوری این گروه یعنی ی.پ.گ / پ.ی.د نیز داشته باشند.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در این باره گفت: وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرده است گروه تروریستی پ.ک.ک را که از سال ۱۹۹۷ به عنوان گروه تروریستی شناخته است، همچنان در لیست گروه های تروریستی خارجی خود جای خواهد داد. در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا بر اراده کامل در مبارزه با پ.ک.ک تأکید شده است. ما از متفق خود آمریکا می خواهیم تا همین رویکرد را در قبال شاخه سوری پ.ک.ک نیز از خود نشان دهد.

لازم به ذکر است، دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای عنوان کرده بود: ایالات متحده آمریکا از دو دهه پیش که نام پ.ک.ک را در لیست گروه های تروریستی خارجی قرار داد با ترکیه و دیگر متحدان برای مقابله با تهدیدهای پ.ک.ک همکاری کرده است. ایالات متحده آمریکا به تعهد خود نسبت به شراکت با ترکیه، متحد عضو ناتوی خود، در مبارزه با اقدامات جذب سرمایه توسط پ.ک.ک در اروپا و دیگر جاها پایبند است.

وزارت خارجه آمریکا با اطمینان دادن به افکار عمومی داخلی و جامعه بین‌المللی درباره باقی‌ماندن پ‌.ک‌.ک در لیست گروه‌های تروریستی، توضیح داد: «علاوه بر تداوم وضعیت کنونی، پ‌.ک‌.ک همچنین از سال ۲۰۰۱ تحت دستور اجرایی ۱۳۲۲۴، از نظر جهانی نیز به‌عنوان (سازمان) تروریستی خاص شناخته می‌شود.»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی