سایز متن   /

در پی توافق اولیه میان پارتی و یکیتی در مورد استانداری کرکوک، اکنون ترکمن‌ها و اعراب به این توافق اعتراض کرده و اعلام کرده‌اند تنها اجازه ورود نیروهای دولت مرکزی عراق را به کرکوک خواهند داد.

به گزارش کورد پاریز، پس از چند ماه بلاتکلیفی در استانداری کرکوک و اختلافات جدی میان احزاب کردی در مورد استاندار این استان مهم، اکنون این احزاب کردی که تنها در پی تقسیم قدرت میان خود هستند، با مشکل جدیدی روبرو شده‌اند. این مشکل نیز به دلیل ساختار غیردموکراتیک و فاسد در اقلیم کردستان بروز کرده است. اعراب و ترکمن‌ها در پی احتمال توافق میان یکتی و پارتی در مورد استاندار کرکوک، این توافق را رد کرده‌اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که حتی نمایندگان کرد نیز از مفاد این توافق آگاه نیستند. همچنین دلیل اعتراض اعراب و ترکمن‌ها به توافق یکتی و پارتی آن است که برخی معتقدند قرار شده استاندار کرکوک، صرفا از میان کردها انتخاب شود.

بدین ترتیب، اعراب و ترکمن‌ها در شورای نمایندگان و استانی حاضر شده و انتصاب استاندار را در نتیجه‌ توافق یکیتی و پارتی و از میان کردها رد ‌کردند و اعلام نمودند که به غیر از نیروهای عراقی اجازه نخواهند داد هیچ نیروی دیگر در کرکوک و اطرافش حضور داشته باشند. ارشد صالح رئیس جبهه‌ ترکمنی هم تهدید کرد اگر کرکوک میان یکیتی و پارتی مورد معامله قرار بگیرد، مشکلات جدیدی در منطقه ظاهر خواهند شد که در نتیجه آنها هم منطقه و عراق دچار بحران جدی خواهند شد.

اعراب هم مانند ترکمن‌ها این توافق را رد کرده‌اند و در بیانیه‌ای،‌ جبهه‌ عربی متحد از حکومت مرکزی و انجمن نمایندگان عراق خواسته‌اند فورا وارد عمل شوند. آنها خواستار انتصاب یک استاندار بی‌طرف شده‌اند. این گروه، همچنین برای تحقق ثبات و امنیت و اجرای کامل قانون، خواستار انجام امور امنیتی و انتظامی توسط فرماندهان عملیات کرکوک و خروج تمامی نیروهای پیشمرگه از منطقه‌ی کرکوک شده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی