سایز متن   /

 

 

 

بنا بر ادعای ارتش ترکیه، در جریان بمباران مقر ستیزه‌جویان پ.ک.ک در قندیل بسیاری از سرکردگان این گروه کشته و رضا آلتون نیز به شدت زخمی شد.

 

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، منابع آگاه ادعا کرده که در جریان حملات هوایی ارتش ترکیه علیه مقر ستیزه‌جویان پ.ک.ک در کوهستان قندیل، بسیاری از سران این گروه کشته شده‌اند. این خبرگزاری نوشته سه نفر از سران ارشد و اصلی پ.ک.ک در یک خودرو بودند و هدف جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه قرار گرفتند و در جا کشته شدند. 

آناتولی ادعا کرده سازمان اطلاعات ترکیه (میت) طی یک عملیات پیچیده، نحوه تردد این افراد را در اختیار نیروی هوایی ترکیه قرار داده است. ظاهرا این افراد قرار بوده در جلسه‌ای در قندیل شرکت کنند. اسامی افراد کشته شده از این قرار است:

-امرالله دورسون با نام مستعار سرحد وارتو سخنگوی ک.ج.ک. (شورای اجرایی پ.ک.ک)

-مکائیل اوزدمیر با نام مستعار ناودار، مسئول روابط خارجی ک.ج.ک.

-علی آکتاش با نام مستعار سینان سور مسئول سابق کمپ مخمور

اما مهمترین بخش این خبر که در رسانه‌های ترکیه بسیار بازتاب پیدا کرده است، خبر مجروح شدن رضا آلتون اعضای بنیانگذار و اصلی پ.ک.ک می‌باشد. گفتنی است پ.ک.ک در طی دو سال گذشته ضربات سنگینی متحمل شده و تعداد زیادی از اعضای ارشد آن از جمله زکی شنگالی کشته شده و قدرت عملیات مسلحانه آن در اخل ترکیه تقریبا به صفر رسیده است. این در حالی است که پ.ک.ک با حضور خود در اقلیم کردستان عراق و خاک سوریه، باعث حملات ترکیه به این کشورها شده است. عفرین، شهر کردنشین سوریه نیز به دلیل حضور پ.ک.ک، توسط ارتش ترکیه اشغال شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی