سایز متن   /

 

 یک روزنامه‌نگار آمریکایی در مقاله‌ای شرایط نیروهای کرد در شمال سوریه را با توجه به تحولات منطقه‌ای و داخلی بسیار دشوار توصیف کرد.

به گزارش کورد پاریز، “پل ایدون”، روزنامه‌نگار آمریکایی مقیم اربیل، در مقاله‌ای برای سایت شبکه رووداو می‌نویسد: «با اعلام کنترل نیروی سوریه دموکراتیک – که همان ی.پ.گ. است- بر باغوز و پایان خلافت داعش، باید بگوییم هنوز داعش تمام نشده چون ایدئولوژی آن هنوز وجود دارد. اما در این میان، خود نیروی سوریه دموکراتیک با راهی دشوار مواجه است. از طرفی سوریه آن را به رسمیت نمی‌شناسد، روسیه و ایران خواهان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هستند، از طرفی نیز این نیروی وابسته به پ.ک.ک در معرض تهدیدهای ترکیه قرار دارد و هر گونه توافق بین ترکیه و آمریکا می‌تواند همان سرنوشتی را برای نیروی سوریه دموکراتیک داشته باشد که خودش برای داعش رقم زد».

وی در بخشی از تحلیل خود می‌نویسد: «البته آمریکا از طرفی اعلام کرده به عنوان ائتلاف بین‌المللی به کمک به این نیرو ادامه خواهد داد که نمی‌توان به آن متکی شد، چون به عنوان نمونه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی پیامی تویئتری تمام تحلیل‌ها را به هم ریخت و خواهان خروج همه نیروهای آمریکایی شد و در نهایت فقط به حضور ۴۰۰ نیرو در سوریه بسنده کرد. با توجه به پیچیدگی روابط ترکیه و آمریکا از یک طرف و نزدیک شدن ترکیه به روسیه از طرف دیگر، بعید به نظر می‌رسد آمریکا ترکیه را به کردها بفروشد».

پل ایدون در بخش دیگر یادداشت خود به معضل مهم مخالفت عشایر و قبایل عرب با نیروی سوریه دموکراتیک اشاره می‌کند و معتقد است که نیروی عشایر و قبایل برای ادامه موفقیت نیروی سوریه دموکراتیک در مبارزه با هسته‌های مخفی و ایدئولوژیک داعش بسیار مهم است؛ اما مخالفت قبایل عرب با این نیروی وابسته به پ.ک.ک کار را برای آن بسیار دشوار خواهد کرد. از طرفی نیز، این نیرو اعلام کرده برای آزاد کردن عفرین از اشغال ترکیه آماده می‌شود اما واقعیت نشان می‌دهد راه بسیار دشواری در پیش دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی