سایز متن   /

رسانه‌های گروه ستیزه‌جوی پ.ک.ک در اقدامی عجیب، مواضع نتانیاهو را پوشش می‌دهند/ نتانیاهو و پ.ک.ک به اتخاذ مواضع نژاد پرستانه و ضد ایرانی مشهور هستند.

 به گزارش کوردپاریز، در شرایط تحریم ایران و اعلام خبر قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا، ظاهرا برخی گروه‌های نژادپرست، تروریست و ضد ایرانی، همتایان  و شبکه همکار خود در منطقه را یافته‌اند و در اقدامی هماهنگ و سازماندهی شده، به تقویت و پوشش مواضع خبری- سیاسی یکدیگر می‌پردازند. دو گروه مهم ضد ایرانی که سهم بسزایی در اقدامات تروریستی علیه مردم ایران و ترور غیرنظامیان در منطقه دارند، عبارت‌اند از: «گروه تروریستی پ.ک.ک و رژیم اسرائیل».

وجه مشترک این دو گروه، نژادپرستی، اقدامات تروریستی، تلاش برای تجزیه ایران و حتی کشورهای منطقه، همکاری با برخی دولت‌های منطقه‌ای برای ضربه زدن به ایران و در یک کلام، به آشوب کشاندن منطقه با همکاری مشترک است. حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) یکی از مهم ترین گروه‌های تروریستی است که در اواخر قرن بیستم ظهور کرد. پژاک نیز شاخه ایرانی پ.ک.ک است که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و به اصطلاح در پی آزادی مردم کردستان ایران است! این گروه چندین عملیات تروریستی در ایران انجام داده است که منجر به مرگ صدها نظامی و غیرنظامی ایرانی شده است. پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) به عنوان یک گروه شبه نظامی و تروریستی در منطقه غرب کشور (استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام) فعال است. گفتنی است پ.ک.ک از دید آمریکا، اتحادیه اروپا، ایران و ترکیه و بسیاری از سازمان‌های معتبر بین‌المللی، یک گروه تروریستی است و متهم به نقض جدی و سازمان‌یافته حقوق بشر و تجارت مواد مخدر، قاچاق انسان و اخاذی است.

نکته جالب، همکاری آمریکا و عربستان و اسرائیل با پژاک برای ضربه زدن به ایران است. پژاک طبق الگوی سازمانی، برای تامین منابع مالی خود از پ.ک.ک تبعیت کرده است و مورد حمایت مستقیم آمریکا قرار دارد. سیمور هرش (روزنامه نگار مطرح مجله نیویورکر) در سال ۲۰۰۸ میلادی در مقاله خود نوشت که آمریکا و اسرائیل برای برنامه ناآرام سازی ایران‌، به پژاک کمک مالی کرده‌اند. هرش مبلغ این کمک‌ها را ۴۰۰ میلیون دلار ذکر کرده بود. جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل نیز  در مقاله خود در مجله نشنال ریویو (National Review) صراحتا سه استراتژی یا سیاست در قبال ایران را مطرح کرده که شامل حمایت از جنبش‌های تجزیه‌طلبانه در خوزستان، بلوچستان و کردستان است.

بدیهی است هم پ.ک.ک و هم پژاک برای تامین نیاز مبرم به منابع مالی و اسلحه، به قدرت‌های خارجی وابسته هستند. اسرائیل، عربستان و آمریکا بهترین گزینه برای پژاک و پ.ک.ک به شمار می‌روند. دو طرف این معامله پرسود نیز منافع و اهداف مشترک در ضربه زدن به ایران و ناامن کردن مرزهای این کشور دارند. در این زمینه، باید به طور ویژه به رژیم اسرائیل توجه کرد. این رژیم جعلی در پی آرمان دیرین صهیونیسم یعنی از نیل تا فرات است و برای برپایی یک اسرائیل بزرگ، لازم است برتری استراتژیک و سرزمینی بر ترکیه، سوریه، ایران و عراق داشته باشد.

نکته جالب، حضور مستقیم پ.ک.ک و گروه‌های وابسته به آن در این ۴ کشور است که دست به عملیات تروریستی، اخاذی، تخریب اموال عمومی و… می‌زنند. اسرائیل به دنبال ایجاد کشور مستقل دیگری در منطقه حساس خاورمیانه با همان شعار نیل تا فرات است. این کشور، باید بر بنیان تجزیه ایران، ترکیه، عراق و سوریه تاسیس شود. کشور مد نظر اسرائیل، در مناطق کردنشین قرار دارد و به همین دلیل، بسیاری پ.ک.ک و پژاک و سایر شاخه‌‎های پ.ک.ک را عامل موساد برای تجزیه این ۴ کشور می‌دانند. «اسرائیلِ کردی» به اسرائیل یهودی در تمامی ابعاد وابسته خواهد بود.

شاهد جدی و اخیر این مدعا نیز حمایت تمام قد اسرائیل، از همه پرسی استقلال اقلیم کردستان بود. در این میان، نه نفرات و اشخاص و نه منافع مردم کرد برای اسرائیل کوچکترین اهمیتی ندارد. به عبارت دیگر اوجالان با بارزانی تفاوتی ندارند و هر دو صرفا یک مهره هستند. مهم، منافع اسرائیل، در تاسیس یک کشور کردی وابسته به تل‌آویو است. آرزویی که البته ناکام خواهد ماند و همه‌پرسی استقلال اقلیم نیز شکست خورد. در زمینه حمایت مالی و اطلاعاتی و نظامی و رسانه‌ای یک دولت خارجی از گروه تروریستی پژاک، نباید از نقش آل سعود غفلت کرد که از شرق و غرب ایران، تمام گروه‌های تروریستی را تحت حمایت خود قرار داده است. حمایت از همه پرسی استقلال کردستان عراق (که فقط اسرائیل از آن حمایت کرده بود)، نشان از سیاست عربستان برای دست درازی به تمامیت ارضی ایران داشت.

در تازه‌ترین تحول مرتبط با سیاست داخلی اسرائیل، باید به انتخابات پارلمانی اسرائیل اشاره کرد. به گفته کارشناسان این بار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در معرض خطر جدی شکست قرار دارد و ممکن است مقام خود را از دست بدهد و برای پیروزی نیز دست به تبلیغات مختلفی زده است. یکی از موارد تبلیغاتی نتانیاهو این است اگر دوباره انتخاب شود، کرانه باختری رود اردن را نیز ضمیمه خاک اسرائیل خواهد کرد. خبرگزاری فرات وابسته به پ.ک.ک این موضوع را در حالی به صورت مفصل گزارش کرده که معمولا این گونه اخبار در حوزه موضوعات کاری آن قرار ندارد. نحوه ارائه گزارش و تنظیم آن نشان می‌دهد این رسانه وابسته به پ.ک.ک از این اقدام خوشحال و خواهان انتخاب دوباره نتانیاهو است. گفتنی است اسرائیل در تشویق آمریکا برای حمایت از پ.ک.ک به ویژه در سوریه نقش مهمی ایفا می‌کند. حمایت رسانه‌‌های پ.ک.ک از مواضع نتانیاهو، دلیل دیگری برای همراهی جریان تجزیه‌طلب با اسرائیل است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی