سایز متن   /

با نابودی گروه خشونت طلب پ.ک.ک و کشته شدن فرماندهان ارشد آنها،  این گروه در ضعیف‌ترین شرایط خود در ترکیه قرار گرفته است.

 

به گزارش کورد پاریز، حملات دقیق جنگنده‌های ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک در جنوب ترکیه، شمال عرق و شرق سوریه، باعث آسیب هرچه بیشتر به مهمات، مواضع و سنگرهای پ.ک.ک شده است. این گروه که در لیست سیاه ایران، ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفته است، در سال گذشته میلادی، بسیاری از فرماندهان و قدرت نظامی خود را از دست داده است و شاخه‌های آن در سوریه و ایران نیز با مشکلات جدی مواجه هستند. حضور این گروه در مزارع و منازل مردم در شمال عراق و اقلیم کردستان این کشور نیز باعث بروز نارضایتی گسترده در بین مردم و دولت مرکزی در بغداد شده است.

در طی یک سال گذشته رهبران ارشد پ.ک.ک یکی پس از دیگری کشته یا زخمی می‌شوند. هنوز زخم‌های رضا آلتون، عضو بنیانگذار پ.ک.ک، که سخنگوی ک.ج.ک. و مسئول سابق کمپ مخور همراه وی کشته شدند، خوب نشده است که طی عملیات هوایی ارتش ترکیه،  محمد سویسورن با نام مستعار ساواش پورسپی هدف قرار گرفت و در قندیل کشته شد. ساواش پورسپی در لیست قرمز ترکیه قرار داشت و یکی از فرماندهان اصلی نظامی پ.ک.ک بود. روند کشته شدن اعضای ارشد پ.ک.ک به حدی است که به نوشته صلاح‌الدین چلیک، عضو بنیانگذار و جدا شده پ.ک.ک، در مقاله‌ای در سایت رووداو، پ.ک.ک قدرت نظامی خود در روستاهای ترکیه را به طور کامل از دست داده و سخت در تنگناست. احتمالا به همین دلیل بخشی از تمرکز این گروه معطوف به شمال عراق و شرق سوریه شده است تا وجهه و بخشی از قدرت نظامی خود را حفظ کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی