سایز متن   /

وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی سیاست واشنگتن در همکاری با پ.ک.ک و نیروهای وابسته به آن در سوریه و در عین حال، تروریست خواندن ارتش رسمی یک کشور را کاملا ریاکارانه توصیف کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه ت.ر.ت. جهانی ، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در لیست گروه های تروریستی گفت: آمریکا در حالی مدعی مبارزه با تروریسم است و نام یک نیروی مردمی و رسمی ایران را در لیست تروریستی خود قرار داده که خود با تروریست‌های مشهور خاورمیانه نشست و برخاست می‌کند.

مولود چاوش اوغلو در ادامه اظهارات خود در گفتگو با ت.ر.ت جهانی تاکید کرد آمریکا نه تنها با تروریسم مبارزه نمی‌کند بلکه با تروریست‌ها رابطه دارد. وی در ادامه گفت: «آمریکا با سازمان تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ. همکاری می‌کند اما در عین حال یک ارتش رسمی کشور دیگر را تروریست می‌نامد. من این رفتار ریاکارانه را نمی‌توانم درک کنم». چاوش اوغلو افزود: «اگر آمریکا واقعا راست می‌گوید، همکاری با تروریست‌ها را در سوریه قطع کند نه این که سیاست یک بام و دو هوا را در قبال تروریسم در پیش بگیرد».

این سخنان وزیر خارجه ترکیه در حالی بیان می‌شود که گروه ستیزه‌جوی پ.ک.ک و شاخه‌های آن در سوریه (یعنی ی.پ.گ و پ.ی.د) و ایران (پژاک) در لیست تروریستی آمریکا، اتحادیه اروپا، ایران و ترکیه قرار دارد. اما آمریکا برای به اصطلاح مبارزه با داعش، از پ.ی.د و شاخه نظامی آن ی.پ.گ به عنوان نیروی زمینی حمایت کرد. این گروه‌ها در سوریه متهم به نقض حقوق بشر، آدم‌ربایی، استفاده از کودکان به عنوان سرباز و تبعیض قومی علیه اعراب هستند. ترکیه به بهانه حضور عناصر پ.ک.ک در سوریه، بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده است. شهر عفرین که در اختیار عناصر پ.ک.ک بود، مورد حمله ترکیه واقع گردید.

“خالص جمیل” کارشناس سیاسی ترکیه در همین زمینه، در صفحه توئیتری خود نوشت: «ترکیه باید روزی تصمیم بگیرد از ناتو خارج شود و بهتر است این تصمیم مهم، زودتر فرا برسد. حضور در ناتو اصلا به نفع ترکیه نیست فقط در راستای منافع آمریکا قرار دارد. ما به ناتو نیاز نداریم اما ناتو به ما نیاز دارد».

این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: «آنچه می بینیم این است که آمریکا با تروریست‌ها در سوریه، رابطه دارد و نمونه بارز آن رفاقت صمیمی دولت آمریکا با پ.ک.ک/ی.پ.گ. و داعش است. دولت آمریکا نمی‌تواند مدعی جنگ با تروریسم شود. چون در سوریه تمام سلاح‌های مورد نیاز تروریسم پ.ک.ک را تامین می‌کند. در یک کلام باید بگویم آمریکا دولتی تروریستی است و این را در عمل ثابت کرده است».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی