سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه به هنگام سخنرانی پروین بولدان ریاست مشترک  HDP در پارلمان ترکیه، صحن پارلمان را ترک کرد و اظهار داشت که HDP  نیز همچون پ.ک.ک تروریست است.

به گزارش کورد پاریز، اختلاف و تنش میان اردوغان و مخالفان تمامی ندارد. بعد از جنجال بر سر انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه و شکست حزب اردوغان در شهرهای مهم به رقبای اصلی، اکنون حتی شرکت در سخنرانی نیز معنای دشمنی با رقیب پیدا کرده است. “رجب طیب اردوغان”، رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) اخیرا در پارلمان ترکیه در جلسه‌ای شرکت کرده بود که سران احزاب در آن سخنرانی می‌کردند. وقتی نوبت سخنرانی به پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP؛ شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه) رسید، اردوغان مجلس را ترک کرد و این سبب خشم نمایندگان HDP شد.

اردوغان با بی‌توجهی به سخنرانی خانم بولدان اعلام کرد: «من به سخنرانی رئیس حزبی گوش نمی‌دهم که از تروریست‌های پ.ک.ک حمایت  و به جامعه ترکیه بی احترامی می‌کند. HDP همان پ.ک.ک است».

گفتنی است این گروه تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر را به قتل رسانده که حدود ۴۵ هزار آنها کرد بوده‌اند. پژاک شاخه پ.ک.ک نیز چند صد غیرنظامی کرد ایران را به قتل رسانده است. HDP ، متهم است که در زمان تصدی چند شهرداری در ترکیه، پول و امکانات در اختیار پ.ک.ک گذاشته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی