سایز متن   /

بعد از حمله داعش به منطقه شنگال و جنایات آن، پ.ک.ک به بهانه مراقبت از شهر و حفاظت از جان مردم، شنگال را اشغال کرده و از آن خارج نمی‌شود. پ.ک.ک همچنین به دیگر گروه‌های کردی و خود مردم محلی اجازه بازگشت و فعالیت در شهر را نمی‌دهد. موسسه خیریه وابسته به پارتی نیز اخیرا توسط پ.ک.ک تعطیل شد.

به گزارش کورد پاریز، “ویس نایف” رئیس شورای شنگال در اظهاراتی گفت: «جمعی از سازمان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که شنگال را آباد کنند  و نهادی ۵۰۲ خانه را مرمت و نوسازی کرده و برای هرخانه‌ ۳ هزار دلار تعیین کرده بود، اما اداره شرعی شنگال مقداری از این پول را هزینه کرده و بقیه را برای خود برداشته‌اند. لذا نهادها و سازمان‌ها این روند عمرانی را متوقف کرده‌اند. زیرا روند هزینه‌ها و خدمات، اصلا شفاف نیست و احزاب مسئول و حکومت اقلیم نیز پاسخگو نیستند».

نایف در ادامه گفت: «سازمان‌های بین‌المللی آماده نیستند در روند عمران و آبادسازی شنگال گام بردارند تا زمانیکه امنیت به این شهر بازنگردد و اداره‌ی شرعی آن سرکار نباشد. چراکه می‌ترسند از اینکه در این حالت و وضعیت به شنگال بروند و مطلع هستند که نه امنیت برقرار است و نه اداره‌ی شرعی در شنگال سرکار است که همکارشان باشد». به این ترتیب باید کماکان مردم کُرد ایزدی که ساکنان اصلی شنگال هستند در کمپ‌ها آواره باشند. زیرا پ.ک.ک شهر را ناامن کرده و دختران و جوانان را می‌رباید و نهاد مستقر در شنگال نیز درگیر فساد مالی شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی