سایز متن   /

عضو ارشد گروه خشونت طلب پ.ک.ک با انتقاد شدید از همکاری دولت اقلیم کردستان با ترکیه علیه پ.ک.ک اعتراف کرد که در جنگ خندق‌ها هزینه زیادی متحمل شدیم.

به گزارش کورد پاریز، “باهوز اردال” عضو ارشد شاخه مسلح پ.ک.ک در گفتگو با استرک. تی‌وی وابسته به پ.ک.ک، به شکست پ.ک.ک در میدان جنگ و سیاست‌های غلط این گروه اذعان نمود. اردال ضمن اعتراف به نابود شدن روستاها و شهرهای مختلف در درگیری پ.ک.ک و ترکیه در جنگ خندق گفت: «ما افراد زیادی را از دست دادیم. بهای سنگینی را پرداخت نمودیم، اما مصمم به ادامه جنگ هستیم».

باهوز اردال از اقلیم کردستان انتقاد کرد و گفت: «ترکیه کردها را قتل عام می‌کند، اما دولت اقلیم کردستان از “مولود چاوش اوغلو” همانند یک امپراطور استقبال کَرد. سیاستمداران اقلیم کردستان قدرت درک رفتار ترکیه را ندارند. آنها باید بدانند ترکیه تهدیدی جدی برای اقلیم کردستان است. حزب حاکم اقلیم نیز تنگ نظر است و رفتار آن برای کردها بسیار خطرناک است». اردال در اظهارنظری مضحک مدعی شد «اگر عراق به اقلیم کردستان خودمختاری داده به خاطر تلاش های پ.ک.ک بوده است. مقامات اقلیم فقط به دنبال منافع خود هستند نه مردم کُرد».

این مقام ارشد نظامی پ.ک.ک گفت: «اقلیم کردستان در حالی دست اردوغان را می‌فشارد که رئیس جمهور ترکیه علنا می‌گوید در ترکیه کُرد نداریم. چرا باید اقلیم کردستان در این زمینه سکوت کند؟ اقلیم کردستان تفکر حزبی و قبیله‌ای دارد و نمی‌تواند موفق شود. در مورد حملات ترکیه به قندیل نیز باید بگویم حزب دمکرات کردستان نه تنها به ما کمک نمی‌کند، بلکه برای حمله به ما به ترکیه راه نشان می‌دهد». دستگاه اطلاعاتی ترکیه در اقلیم کردستان شدیدا مشغول فعالیت است. حضور حدود بیست پادگان نظامی ترکیه در اقلیم نیز خطری جدی برای امنیت آن است».

باهوز اردال البته در مورد ماهیت فرقه‌ای پ.ک.ک، اعدام‌های درون سازمانی این گروه و نرخ بالای تجاوز و خودکشی در پ.ک.ک سکوت کرده بود. همچنین وی در مورد حضور غیرقانونی در عراق که باعث حملات ترکیه به اقلیم شده است و اشغال روستاها و مزارع مردم توسط پ.ک.ک، واکنشی نشان نداد.

وی مدعی شد: «دستگاه امنیتی پارتی جنگی اطلاعاتی علیه ما آغاز کرده و تلاش می‌کند تا محل اختفای جمیل باییک و مراد کاراییلان را به ترکیه گزارش نماید. حتی روستائیان را تهدید می‌کنند یا باید علیه پ.ک.ک با ما همکاری کنید و در غیر این صورت باید روستا را ترک کنید و اجازه نمی ‌دهیم برگردید. ما در این زمینه برای شخص مسعود بارزانی نامه نوشتیم. دولت ترکیه به صورت علنی در اقلیم کردستان کار اطلاعاتی و امنیتی می‌کند. هدف اصلی دولت ترکیه اربیل است. مردم اقلیم همانند سران سیاسی آنجا فکر نمی‌کنند. آنها پ.ک.ک را مانع تقویت روابط خود با ترکیه می‌دانند. ترکیه بازارهای اقلیم را در اختیار دارد».

این در حالی است که عثمان بانیمانی از سران یکیتی اخیرا گفته بود: «پ‌ک‌ک و جنبش آزادی (شاخه‌ی این گروه در اقلیم و عراق) به علت نشست میان یکیتی و ترکیه این حزب را مورد حمله و هجمه‌ خود قرار داده است و این به عنوان بخشی از واکنش پ‌ک‌ک به این نشست است». گفتنی است یکیتی دو نشست با ترکیه داشته است و توافقی هم با ترکیه برای محدود کردن تحرکات پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش امضا کرده و عملا هم مقرهای وابسته به پ‌ک‌ک را پلمپ نموده است. نیروهای امنیتی یکتی، کافه کتاب و سینماهای وابسته به پ.ک.ک را نیز پلمپ کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی