سایز متن   /

 

وخامت حال هیرو باراهیم، علاوه بر تشدید اختلافات در اتحادیه میهنی کردستان، آینده این حزب و توافقات سیاسی آن با سایر احزاب اقلیم را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

به گزارش کورد پاریز، بر اساس گزارش‌های خبری و شنیده‌های خبرنگاران و کارشناسان کُرد، وضعیت جسمانی هیرو ابراهیم، همسر جلال طالبانی و از بزرگان و سران اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) مناسب نیست. سران یکیتی تاکید کرده‌اند که وضعیت هیرو ابراهیم احمد وخیم است. به همین دلیل جناح‌های درون یکیتی که پیشتر تحت عنوان جناح مقتدر درون یکیتی شناخته می‌شدند، به چند جناح کوچکتر تقسیم شده‌اند هرکدام از طریقی در صدد تحقق اهداف و کسب منافع خود هستند. این انشعاب دلایل متعددی دارد، اما مهمترین علت آن تاخیر انداختن در مشارکت برای تشکیل کابینه‌ جدید حکومت اقلیم از جانب یکیتی بود که سبب افزایش جناح‌ها و اصرار برای کسب پست‌های بیشتر از جانب یکیتی شد. از سوی دیگر “حمه چاوجوان” معاون فرمانده مقر گرمیان یکیتی گفت: «یکیتی در نشست شورای رهبری، نامزدهای نهایی خود برای اخذ مناصب در حکومت اقلیم را مشخص می‌کند. اگر هیرو ابراهیم در نشست شورای رهبری مشارکت کند، امور تعیین کاندیدها پایان می‌پذیرد. اگر به دلیل بیماری نتواند در نشست مشارکت کند، به او مرخصی داده می‌شود».

پیشتر اخباری در مورد مکانیسم سه مرحله‌ای تقسیم پست‌های یکیتی در حکومت، وزارت‌خانه‌ها و مدیران منتشر شده بود. بر اساس شنیده‌های یک منبع آگاه، پست‌ها و وزراتخانه‌هایی که سهم یکیتی در حکومت جدید هستند، به سه بخش تقسیم شده‌اند: «بخش رهبری، بخش وزارت و کمیسیون‌ها و بخش نمایندگی و مشاوران و مدیران کل). سهم یکیتی در بخش رهبری شامل سه پست ریاست پارلمان، معاون ریاست اقلیم و معاون ریاست حکومت است». گفته می‌شود در یکیتی، بر سر افراد مسئول این مناصب، اتفاق نظر وجود دارد، مگر آنکه باز هم اختلافات تشدید شود. این منبع آگاه درباره‌ سهم یکیتی در وزارت و کمیسیون‌ها گفت که «یکیتی ۶ وزارت و دو کمیسیون را صاحب شده که پس از تعیین افراد برای این منصب‌ها، آنها برای تایید نهایی به انجمن وزیران ارجاع می‌شوند. تقریبا مشخص شده که افراد مورد نظر چه کسانی هستند».
بخش دیگر سهم یکیتی از قدرت و ثروت اقلیم کردستان، «نمایندگی و مشاور و مدیران کل» هستند که نامزدهای این مناصب طبق تقسیم‌بندی جغرافیایی در نظر گرفته می‌شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی