سایز متن   /

اختلافات احزاب در مناطق کردنشین خاورمیانه، اکنون به کردها در اروپا نیز تسری یافته است و کردها هیچ اتحادی با هم ندارند.

به گزارش کوردپاریز، در آینده نزدیک، در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۴۵۰ میلیون نفر برای انتخاب ۷۵۱ نفر نماینده پارلمان اروپا رای خواهند داد. در بعضی از کشورهای اروپایی تعدادی کرد نیز نامزد شده‌اند. انتخابات پارلمان اروپا هر پنج سال برگزار می‌شود و هر کشور عضو متناسب با جمعیت خود حق دارد تعدادی مشخص نماینده انتخاب کند. در بین اسامی ‌نامزدهای احزابی از سوئد، فنلاند و آلمان تعدادی کُرد نیز دیده می‌شوند.  خانم “اَوین اینجر” ۳۵ ساله از حزب سوسیال دموکرات سوئد می‌گوید کردها به شرکت در انتخابات اهمیت نمی‌دهند، در حالی که این انتخابات می‌تواند برای آنها مهم باشد. “علاءالدین باشبوغا” از فنلاند نیز کُرد و مورد حمایت اردوغان است و هیچ علاقه‌ای به مطرح کردن مسائل جامعه کردی ندارد. “مراد ییلماز” نیز از آلمان نامزد شده است.

“سامان آلان طاهر” فعال کُرد در اروپا می‌گوید وضعیت کردها از لحاظ سازماندهی در اروپا تراژیک است و بین هواداران احزاب و گروه‌های کُردی اختلافات عمیقی حاکم است. این اختلافات و تنش‌ها بر زندگی کردها در اروپا نیز تاثیر گذاشته است. نامزدهای کُرد نیز به مطرح کردن مسئله کُردی علاقه ندارند. تاکنون فقط یک کُرد به نام “فلکناز اوجا”، نماینده کنونی HDP، از کردهای ایزدی، نماینده پارلمان اروپا شده و در دوره قبل نیز ۸ کُرد نامزد بودند، اما خود کردها نیز به آنها رای ندادند.

کردها مدعی‌اند در کشورهای متبوعشان در خاورمیانه با ممنوعیت مواجه هستند، اما این ادعا کذب است. اگر در اروپا محدودیت و ممنوعیت ندارند چرا در وضعیت تراژیک قرار دارند و متحد به نامزدهای کُرد رای نمی‌دهند؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی