سایز متن   /

با حضور عناصر پ.ک.ک و پژاک در شمال سلیمانیه، این منطقه شاهد باج‌گیری، اخاذی و ضرب و شتم مردم توسط این گروه است.

 

به گزارش کورد پاریز به نقل از باس نیوز، رسانه‌های اقلیم کردستان از ناامنی حضور و تحرکات گروه تجزیه طلب پ.ک.ک و شاخه ایرانی آن یعنی پژاک در نزدیکی مرز ایران خبر می‌دهند و آن را خطری برای امنیت و آسایش مردم این منطقه اقلیم می‌دانند.

خبرگزاری باس نیوز، وابسته به بارزانی، می‌نویسد تحرکات پژاک در مرز دهستان ماوه‌ت در شمال سلیمانیه سبب ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده است و به همین خاطر نیز بخشدار آن منطقه بیانیه‌ای صادر کرده است. سایت «خلق» نیز در این زمینه می‌نویسد؛ اعضای پ.ک.ک/پژاک در کوهستان آسوس مستقر شده‌اند و با زور از مردم پول و مالیات می‌گیرند و در عین حال اموال و باغ‌های آنها را اشغال کرده‌اند و مردم را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. اعضای پژاک مردم را به ستوه آورده‌اند و در نزدیکی محل سکونت آنها مقرهای خود را مستقر می‌کنند. این خطری بزرگ برای مردم است چرا که به دلیل استفاده این گروه از مردم محلی به عنوان سپر انسانی هر لحظه امکان دارد مردم عادی مورد هدف ترکیه قرار بگیرند.

“کامران حسن”، بخشدار ماوه‌ت، در گفتگو با باس نیوز گفت: «مسئله پ.ک.ک سیاسی است و آنها بدون اطلاع ما امده‌اند. قبلا نیز در کوهستان آسوس بودند و مورد حملات جنگنده‌ها قرار می‌گرفتند اما ما مسئول نیستیم آنها را پناه دهیم عناصر باید از مردم دور شوند. آنها اکنون حضور دارند و فقط می‌توانم بگویم صرفا ایجاد مشکل می‌کنند».

“زیاد کاک رضا”، عضو انجمن استان سلیمانیه نیز می‌گوید: «پ‌.ک‌.ک در مرز سلیمانیه حضور دارد. نباید مانع کار حکومت شود و نباید از مردم مالیات و پول زور بگیرد. حکومت و یا احزاب سیاسی نباید این را قبول کنند. اداره این استان نیز باید به فکر مردم باشد و بیش از این اجازه ندهد مردم قربانی پ.ک.ک شوند». گفتنی است پ.ک.ک به بهانه حضور داعش، در شنگال نیز مقر تاسیس کرده و مانع بازگشت آوارگان کرد ایزدی می‌شود.

در همین زمینه “سیدو چتو”، رئیس انجمن استان نینوا، در برنامه «بحث روز» شبکه کردستان۲۴ شرکت کرد و به بررسی وضعیت شنگال در این استان پرداخت. وی گفت: «وضعیت کنونی شنگال خوب نیست. چون علیرغم حضور پر تعداد نیروهای امنیتی، امنیت در این منطقه وجود ندارد. حدود ۸۵ درصد مردم شنگال هنوز هم در کمپ‌های اقلیم کردستان زندگی می‌کنند».

چتو در مورد دلیل عدم بازگشت مردم ایزدی به شنگال گفت: «مردم نمی‌توانند به شهری برگردند که امنیت ندارد و در عین حال خدمات برق و آب نیز وجود ندارد. در عین حال، نیروهای مختلف از جمله نیروهای بیگانه وابسته به پ.ک.ک در شهر حضور دارند. تقسیم پست‌ها و مسئولیت‌ها نیز بر اساس منافع گروهی و حزبی صورت گرفته نه قانونی. مردم از دست پ.ک.ک نیز به بدختی و ناچاری افتاده‌اند و نمی‌دانند چه کنند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی