سایز متن   /

نماینده جنبش گوران در اظهاراتی گفت؛ حقوق کارمندان اقلیم توسط دولت مرکزی پرداخت شده، اما حزب بارزانی آن را صرف پرداخت بدهی خود نموده است.

به گزارش کورد پاریز، غالب محمد، نماینده جنبش گوران در مجلس عراق اعلام کرد؛ نزد داستان کل عراق از حکومت اقلیم کردستان شکایت کرده است. وی می‌گوید: «دولت مرکزی عراق حقوق چهار ماه کامل کارمندان اقلیم کردستان را واریز کرده و به زودی حقوق ماه پنجم را نیز پرداخت خواهد کرد، اما حکومت اقلیم کردستان فقط حقوق دو ماه را پرداخت کرده و بقیه را نیز صرف تسویه بدهی‌های خود به شرکت‌های خارجی از بابت دریافت وام کرده است. همچنین در مورد شخصی به نام ابوبکر شکایت کرده‌ایم که در دادستانی اربیل کار می‌کرد و به عدم پرداخت حقوق کارمندان اعتراض کرده اما حکومت او را به دهستان خبات تبعید نموده است».

حکومت اقلیم کردستان تا سال ۲۰۱۷ تمام نفت کرکوک را به صورت غیرقانونی برای خود می‌فروخت و اکنون نیز چندین چاه نفت را برای خود می‌فروشد اما پول آنها را به حساب شخصی خانواده بارزانی واریز می‌کند. اقلیم کردستان با کاهش حقوق کارمندان و تاخیر پرداخت چند ماهه یک بحران اقتصادی عمیق برای مردم ایجاد کرده است. دو حزب عمده پارتی و یکتی بر سر تقسیم پول نفت و عدم توافق سیاسی بر سر مناصب، تشکیل کابینه جدید را حدود هشت ماه به تاخیر انداختند. حاجی محمود رئیس حزب سوسیالیست کردستان عراق می‌گوید سران احزاب کُرد وقتی تشکیل جلسه می‌دهند بر سر درصد پول نفت بحث می‌کنند اما به رسانه‌ها می‌گویند در مورد مشکلات مردم حرف می‌زدیم.

در همین زمینه نیز ملا بختیار، رئیس دفتر سیاسی اتحادیه میهنی اقلیم کردستان (یکیتی)، ضمن تاکید بر لزوم اتحاد احزاب کرد، می‌گوید لازم است کردها در بغداد با هم متحد باشند و به خاطر منافع سیاسی حزبی و فردی سکوت نکنند.

گفتنی است حزب متبوع ملا بختیار در حالی استاندار کرکوک را به سیاست تعریب (انتقال اعراب به مناطق کردنشین) متهم می‌کند که به خاطر منافع حزبی با او وارد توافق پنهانی شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی