سایز متن   /

اختلافات قدیمی میان گروه‌های مسلح کُردی ایرانی این بار به دلیل انتخاب جایگاه برای احداث مقر اصلی در کوهستان شدت گرفته است.

به گزارش کورد پاریز، اختلاف و تنش و درگیری نظامی و انشعاب و جنگ قدرت؛ این کلمات بهترین واژه‌ها برای توصیف روابط گروه‌های کردی مسلح و غیرمسلح است. این بار اختلاف به جبهه احزاب مسلح کُرد ایرانی کشیده شده است. کامیل نورزانی فرد عضو دفتر سیاسی سازمان خبات کردستان ایران گفت: «پیشمرگه‌های ما قصد احداث مقر جدیدی در کوهستان هلگورد داشتند، اما نیروهای مسلح حدک (حزب دموکرات کردستان) و حدکا (حزب دموکرات کردستان ایران) آنها را محاصره کردند و مانع از اقدامات آنها شده‌اند».

در اطلاعیه‌ سازمان خبات و شیخ حسینی دبیرکل این سازمان آمده است: «بخشی از پیشمرگه‌‌هایمان در کوهستان هلگورد محاصره شده‌اند و مسئولیت هرگونه مشکلی  برای پیشمرگه‌ها برعهده‌ مصطفی هجری و مصطفی مولودی است».

اما دلیل این درگیری این بوده که پیشمرگان حزب دمکرات کردستان در هلگورد مشغول باج گیری از کولبران و قاچاقچیان اسلحه و مشروب هستند و در همان لحظه پیشمرگان خبات کردستان نیز وارد معرکه می شوند، به همین دلیل بین سه گروه درگیری اتفاق می افتد که در نهایت به دلیل کم بودن تعداد نیروهای خبات کردستان، پیشمرگان دو شاخه دمکرات، موفق می شوند آنها را در کمین گرفتار کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی