سایز متن   /

به گزارش کور پاریز، شبه نظامیان پ.ک.ک / پ.ی.د “جمال جابو” کودک ۱۴ ساله عفرینی را که همراه پدر بزرگ خود در روستای احرص منطقه شهبا بود، ربودند. خشونت طلبان پ.ک.ک این کودک را به اردوگاه های نظامی تحت عنوان “نیروی جدید” مخصوص کودکان فرستادند تا بعد از اینکه دوره های آموزشی  را فرا گرفت، به صفوف اجباری آنها ملحق شود.

طی تماسی، خاله کودک ربوده شده خانم “لوزیه جابو” که در آلمان زندگی می کند اظهار داشت:

“این دومین بار است که کودک در حدود یک ماه ربوده شده است. این کودک بار اول با وساطت بزرگان و ریش سفیدان منطقه شهباء بازگردانده شد.”

“جلال جابو”، پدر کودک ربوده شده نیز که ساکن ترکیه است با انتشار بیانیه ای دست به دامن همه احزاب کردی و سازمان های حقوق بشری جهت آزاد کردن فرزند ۱۴ ساله خود از دست نیروهای پ.ک.ک شد.

گفتنی است این آدم ربایی در حالی صورت گرفته است که سازمان ملل متحد هفته پیش پیمانی را با گروه خشونت طلب پ.ک.ک/پ.ی.د منعقد کرده بود که بر اساس آن استفاده از کودکان در جنگ باید متوقف شود. سازمان ملل در این زمینه همچنین اعلام کرده است: «طرف این توافقنامه متعهد می‌شود که استفاده از جنگجویان کودک را متوقف و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد»

دولت ترکیه به این توافق نامه واکنش نشان داد و وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «سازمان ملل متحد بدون اطلاع اعضای آن، توافقی با گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د را امضا کرده و به شدت آن را محکوم می‌کنیم».

در این بیانیه همچنین تصریح شده است:

ترکیه در این زمینه اقدامات لازم را در سازمان ملل انجام خواهد داد. امضای «برنامه عملیاتی» میان این سازمان و یک گروه تروریستی غیرقابل پذیرش است.

سازمان ملل متحد باید در صف اول مبارزه با تروریسم باشد و نبایستی با یک گروه تروریستی توافق کند. این موضوع نقض آَشکار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

بنا به اعلام سازمان ملل، گروه پ.ک.کی.پ.ک/پ.ی.د، جنایت انسانی و بین‌المللی، ازجمله تسلیح اجباری کودکان مرتکب است. بنابراین نباید برای حل مشکل، یک گروه تروریستی را خطاب قرار دهد. 

 

 

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حالی که در سال ۲۰۱۶ چهل و شش کودک در صف گروه خشونت طلب ی.پ.گ/پ.ک.ک می‌جنگیدند، این رقم در سال ۲۰۱۷ پنج برابر شده و به ۲۲۴ کودک رسیده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی