سایز متن   /

مردم و کارشناسان سیاسی و حتی احزاب کُردی با حضور پ.ک.ک و نیروی تازه تاسیس این گروه به شدت مخالف هستند.

به گزارش کورد پاریز، چند فعال سیاسی اقلیم کردستان عراق، پ.ک.ک را تهدیدی جدی برای منافع کردها به ویژه اقلیم کردستان توصیف کردند و از این گروه خواستند دست از دشمنی با کردها بردارد. “دلشاد نامق” کارشناس سیاسی با خطرناک توصیف کردن حضور پ.ک.ک در اقلیم کردستان آن را مایه بی‌ثباتی و ناامنی توصیف کرد و افزود: «پ.ک.ک با سوء استفاده از حضور در اقلیم کردستان، مناطق مرزی را بی ثبات می‌کند و به کشورهای همسایه حمله می‌کند. در حالی که این اقدامات به زیان اقلیم است و سبب می‌شود تا کشورهای همسایه در راستای اقدام مشروع، با آن مقابله کنند اما در این میان غیرنظامیان نیز قربانی پ.ک.ک می‌شوند. پ.ک.ک نیروهای خود را در روستاها مخفی می‌کند و این خطری جدی برای مردم است. بر اثر حضور آنها روستاها ویران شده و مردم امکان ادامه زندگی ندارند».

“احمد هارونی” فعال سیاسی نیز حضور پ.ک.ک را عامل توجیه حملات ترکیه می‌داند و می‌گوید پ.ک.ک عمدا در روستاها مستقر می‌شود تا برای مردم و اقلیم مشکل آفرینی نماید. این گروه باید تمام اعضای خود را از منطقه خارج کند. زیرا حضور آن همه کردها را هدف قرار داده است. ربین رحیم نویسنده و روزنامه نگار معتقد است: «با بحران آفرینی پ.ک.ک در اقلیم کردستان اولین قربانی مردم و سپس حکومت اقلیم هستند. اگر پ.ک.ک واقعا آن طور که مدعی است از حقوق کردها دفاع می‌کند باید با خروج از منطقه این را ثابت نماید. اما می‌بینیم عمدا کردها را به کشتن می‌دهد و اقلیم کردستان را ناامن می‌سازد».

“دکتر صابر اسماعیل” عضو مجمع میهنی گوران نیز گفت: «پ‌.ک‌.ک حق ندارد به خاطر جنگ‌ و ایدئولوژی منحط خود، دستاوردهای اقلیم کردستان را با خطر مواجه سازد این گروه درصدد است تا اقلیم کردستان را به میدان جنگ تبدیل کند. تقویت اعضای مسلح در اقلیم کردستان اقدام خوبی نیست. چراکه بمباران اقلیم، توسط ارتش ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک است. به خاطر حضور پ‌ک‌ک در اقلیم کردستان بعید نیست که منطقه با جنگی بزرگ مواجه شود. هرچند تاکنون اقلیم کردستان توانسته برروی پای خود بایستد. این اقدام پ‌.ک.‌ک در راستای منافع ملی نیست و دستاوردهای اقلیم را با خطر مواجه می‌سازد».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی