سایز متن   /

جنگ لفظی و رسانه‌ای بین پ.ک.ک و نیروهای وابسته به بارزانی، هر روز شدت بیشتری می‌گیرد و احتمال دارد نیروهای بارزانی با حمایت ارتش ترکیه، عملیاتی علیه پ.ک.ک انجام دهند.

به گزارش کورد پاریز، “دوران کالکان”، عضو شورای رهبری پ.ک.ک که ترک است، در آخرین مواضع خود به حزب دموکرات کردستان به رهبری “مسعود بارزانی” حمله کرده و گفت: «پس از آن که پارلمان اقلیم کردستان در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد، اولین مصوبه آن جنگ علیه پ.ک.ک بود». پس از خروج حزب دموکرات از توافق با پ.ک.ک در مرداد ۱۹۸۵ روابط طرفین متشنج شد و جنگ بین آنها تا سال ۱۹۸۹ میلادی، ادامه داشت.

پس از خروج نیروهای صدام از کردستان عراق، ترکیه به بارزانی و طالبانی کمک کرد تا به اقلیم کردستان برگردند و از قدرت گرفتن پ.ک.ک ممانعت کنند. یکی از اولین اقدامات بارزانی و طالبانی تروریست اعلام کردن پ.ک.ک بود. هدف بارزانی و طالبانی این بود پ.ک.ک را با کمک ترکیه محاصره کنند و سپس از طریق عثمان اوجالان دست به اقداماتی زدند.

این عضو پ.ک.ک می‌گوید: «نیروهای بارزانی در تابستان ۱۹۹۵ دهها عضو زخمی ‌پ.ک.ک را که در بیمارستان اربیل بودند، قتل عام کردند. بارزانی شریک جنایات ترکیه علیه کردهاست. حتی وقتی اوجالان از سوریه خارج شد، بارزانی در آن موقعیت به پ.ک.ک حمله و از دستگیری اوجالان توسط آمریکا حمایت نمود. حتی در دیدارهای مربوط به نحوه دستگیری و بازداشت وی نیز شرکت کرد. حتی مسعود بارزانی به ایتالیا رفت و در مورد دستگیری اوجالان نیز دیدارهایی با مقامات ایتالیا داشت». کالکان، بارزانی را فردی عشیره‌گرا خواند که فقط به فکر منافع خانوادگی است و حیات خود را در نابودی دیگر سازمان های کرد می‌داند. این فرمانده پ.ک.ک معتقد است حزب دموکرات بارزانی دموکراتیک نیست و به ارزش‌های انسانی و کردی اهمیت نمی‌دهد. البته کالکان در مورد قتل عام بیش از ۴۰ هزار کُرد، آوارگی ۵ میلیون کرد در ترکیه و نابودی هزاران روستا به واسطه اقدامات پ.ک.ک سخن نمی‌گوید. زیرا پ.ک.ک نیز در مورد کردها و وضعیت کنونی آنها بسیار مقصر است.

عضو شورای رهبری پ.ک.ک در حالی چنین می‌گوید که سران اقلیم کردستان از جمله بارزانی پ.ک.ک را عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی مناطق مرزی با ایران و ترکیه می‌دانند که از خاک اقلیم کردستان برای ناامن کردن مناطق مرزی استفاده می‌کند و در عین حال صدها روستای کُرد اقلیم را تخلیه کرده و مانع کشاورزی و دامداری مردم می‌شود و تاکنون به خاطر حضور آن صدها غیرنظامی ‌هدف جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی