سایز متن   /

ارگان رسانه‌ ای گروه جدایی طلب پ.ک.ک از تحویل دو منطقه‌ مهم و استراتژیک به‌ ارتش ترکیه‌ در استان دهوک توسط حزب دمکرات کردستان (پارتی) خبر داد.

به‌ گزارش کورد پاریز، پایگاه اینترنتی پ.ک.ک اعلام کرد که‌ حزب دمکرات کردستان (پارتی) دو تپه‌ استراتژیک و مهم در منطقه‌ شیلادزی در استان دهوک اقلیم کردستان را تحویل ارتش ترکیه‌ داده‌ است.

بر اساس این گزارش، ” مرواسیه ‌” و ” کپکی کژوی ” در شیلادزی استان دهوک، نام دو تپه‌ ای است که‌ از سوی پارتی به‌ رهبری مسعود بارزانی تحویل ارتش ترکیه‌ شده‌ است و یکشنبه‌ ۳۰ تیر ماه‌ ۱۳۹۸ نظامیان ترکیه‌ در آن مستقر شده‌ اند.

در ادامه‌ آمده‌ است: تحویل دو منطقه‌ استراتژیک به‌ ارتش ترکیه‌ از سوی پارتی در حالی است که‌ هفته‌ گذشته‌ نیز تپه‌ های ” ربیعه‌ ” و ” سیری ” در شیلادزی تحویل ارتش ترکیه‌ شده‌ است.

از سوی دیگر، اوایل ماه‌ جاری، تپه استراتژیک کانی ماسی و ۸ روستای اطراف آن از جمله بارخی و دلمان در استان دهوک و نزدیکی مرز مشترک اقلیم و ترکیه که دارای اهمیت نظامی بسیاری هستند، تخلیه و به نظامیان ترکیه تسلیم شده‌ اند.

در این گزارش اشاره‌ شده‌ است: پارتی در راستای حفاظت از دولت ترکیه‌ در مقابل خشم ساکنان شیلادزی، راه‌ جدیدی برای اعزام نیروهای ارتش ترکیه‌ میان شیلادزی و دیرلوک احداث کرده‌ است و تمامی ماشین آلات و خودروهایی که‌ برای احداث این جاده‌ به‌ کار گرفته‌ شده‌ اند، از ترکیه‌ به‌ اقلیم کردستان منتقل شده‌ اند و کار احداث آن نیز توسط وابستگان پارتی انجام شده است.

نیروهای نظامی ترکیه تحت عنوان اقدام علیه پ.ک.ک، از ماه مارس ۲۰۱۸ وارد عمق ۳۰ کیلومتری خاک اقلیم کردستان شده و همزمان با حملات هوایی و توپخانه ای بی وقفه به مناطق مسکونی، عملیات نظامی گسترده ای را آغاز و این عملیات را در هفته های گذشته شدت بخشیده اند.

تحرکات نظامی ترکیه در اقلیم تاکنون موجب جان باختن و مجروح شدن ده ها تن از شهروندان غیرنظامی و نابودی زیر ساخت های این مناطق و تخلیه ۱۱۵ روستا شده است.

ارتش ترکیه‌ هم اکنون دارای ۱۸ پایگاه‌ نظامی و اطلاعاتی در اقلیم کردستان و عراق می باشد.

طی ماه‌ های اخیر روابط پ.ک.ک و پارتی رو به‌ تنش نهاده‌ و طرفین یکدیگر را عامل ورود ارتش ترکیه‌ به‌ خاک اقلیم کردستان و قربانی شدن غیرنظامیان در نتیجه‌ حملات ارتش ترکیه‌ می دانند.

پ.ک.ک پس از اعلام کشته‌ شدن شماری از رهبران خود در نتیجه‌ حملات ارتش ترکیه‌، پارتی و کادرهای این حزب را متهم به‌ همکاری اطلاعاتی با سرویس اطلاعات ترکیه‌ و ارتش این کشور کرد و بر انتقام گیری از آن چه‌، جاسوس های ترکیه‌ در اقلیم کردستان خواند تاکید کرد.

در مقابل، شورای امنیت اقلیم کردستان با تکذیب اتهامات پ.ک.ک، مبنی بر همکاری اطلاعاتی و جاسوسی میان نهادهای امنیتی اقلیم با نظامیان ترکیه علیه پ.ک.ک، حضور نیروهای این حزب در اقلیم عامل نا امنی و ویرانی قلمداد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی