سایز متن   /


شورای دمکراتیک و خود مدیریتی شنگال و روسای برخی عشایر ایزدی های این منطقه نسبت به انتخاب رهبر جدید ایزدی ها اعتراض کرده و انتخاب وی را اقدامی حزبی و سیاسی دانستند.

به گزارش کورد پاریز، در حالی که روز شنبه ۵ مرداد/۲۷ جولای حازم میر تحسین بگ، فرزند رهبر فقید ایزدی های جهان، طی مراسمی در معبد لالش (عبادتگاه اصلی ایزدی ها) به عنوان جانشین پدر و رهبر جدید ایزدی های جهان انتخاب شد، این انتخاب علیرغم اینکه رهبران اقلیم کردستان از جمله رئیس و نخست وزیر اقلیم  و همچنین وزیر خارجه ترکیه آن را تبریک گفتند، مورد اعتراض بخشی از ایزدی های شنگال قرار گرفت.

سایت خبری روژ نیوز در این خصوص گزارش داد که شورای خود مدیریتی شنگال و رهبران بخشی از عشایر شنگال، با انتشار اطلاعیه ای که طی کنفرانسی خبری در منطقه خانه سور از توابع شنگال و از سوی حسین حاجی رئیس مشترک شورای دمکراتیک و خود مدیریتی شنگال قرائت شد، تأکید کردند که انتخاب حازم میر تحسین بگ خارج از اراده ایزدی ها صورت گرفته و غیرقابل قبول است.

همچنین با اشاره به نزدیکی ۳ اوت و سالگرد حمله داعش به شنگال و نسل کشی ایزدی ها، تأکید شده که حازم میر تحسین بگ، از سوی برخی احزاب سیاسی که مواضع آنان فقط در راستای تأمین منافع حزبی خود است انتخاب شده و نمی تواند سمبل و نماینده ایزدی ها باشد.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه از جامعه ایزدی درخواست شده که شخصیت ایزدی شایسته ای را برای انجام وظایف رهبر جدید ایزدی های جهان انتخاب کنند که بتوانند در قبال نسل کشی ایزدی ها مواضعی مؤثر اتخاذ کرده و برای تحقق حقوق آنان تلاش کند.

از خاندان میر ایزدی ها نیز که چندین نسل مسئولیت رهبری ایزدی ها را بر عهده داشته اند درخواست شده که عملکردی در خور این خاندان داشته و تحت تأثیر برخی احزاب سیاسی قرار نگیرند

لازم به ذکر است که پیش از انتخاب رهبر جدید ایزدی ها نیز روسای عشایر ایزدی طی اطلاعیه ای، دارا بودن شروطی را برای فردی که برای این عنوان انتخاب می شود، تعیین کرده بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی