سایز متن   /


عضو خانه ایزدیان کُردستان سوریه گفت:هیچگاه کسانی که شنگال را تسلیم داعش کردند، فراموش نمی‌شوند.

به گزارش کورد پاریز، «فاروق توزو» عضو خانه ایزدیان کُردستان سوریه در اظهارتی با اشاره به سالگرد حمله داعش به شنگال اظهار کرد: نیروهایی که پس از خروج ارتش عراق از شنگال،کنترل منطقه را در دست گرفتند مسئول وضعیتی که در آنجا روی داد،هستند.

وی افزود:آن‌ها هم نفرات و هم تجهیزات کافی داشتند، اما در برابر هجوم داعش مقاومتی نکردند و شهر را تسلیم تروریست‌ها کردند.

وی افزود: بنا به اخبار نزدیک به ۱۲ هزار پیشمرگ در شنگال و اطراف آن حضور داشتند اما این منطقه را ترک نمودند.

فاروق توزو با بیان این مطلب که ایزدی‌ها همواره در معرض تهدید هستندخاطرنشان کرد: خطر داعش هنوز ایزدی‌ها را تهدید می‌کند. داعش از بین نرفته و کسانی هم که مانند داعش فکر می‌کنند، در منطقه حضور دارند، لذا منطقه هنوز امن نیست.

وی تصریح کرد: دیگر نمی‌توان به کسی اعتماد کرد و نیروهایی که مسئول حراست از شنگال هستند هم قابل اطمینان‌نیستند. شنگالی‌ها تنها به نیروهایی باور دارند که از خودشان‌ باشند و در مواقع خطر رهایشان نکنند.

عضو خانه ایزدیان کُردستان سوریه با اشاره به نقش ترکیه در موضوع شنگال تاکید کرد: جالب است امروز ترکیه شنگال را بمباران می‌کند اما زمانی که داعش به منطقه حمله کرد نه تنها هیچ عکس‌العملی نشان نداد بلکه در مقابل این وحشیگری سکوت کرد.

وی افزود: ترکیه شریک جرم جنایات داعش است و همه دنیا و وجدان‌های بیدار می‌دانند، اما برخی در برابر این جنایات سکوت می‌کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی