سایز متن   /


وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با خبرگزاری TRT، در اظهاراتی با اشاره به مسئله منطقه امن در شمال سوریه عنوان کرد: کنترل مرزهای هوایی، هماهنگی آن و همچنین تبادل اطلاعات موضوع بسیار مهمی است. در خصوص این موارد نیز به برخی توافقات و اتفاق نظرها رسیده ایم.

به گزارش کورد پاریز، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با خبرگزاری TRT، در اظهاراتی با اشاره به مسئله منطقه امن در شمال سوریه عنوان کرد: توافق اولیه ترکیه – آمریکا در موضوع تأسیس منطقه امن در شمال سوریه آغاز بسیار خوبی بود. ما نیت خود، نگرانی ها و مطالباتمان را اعلام کرده و آنان نیز دیدگاه های خود را در این خصوص به زبان آوردند. چیزی که بر سر آن به توافق رسیده ایم خروج نیروهای YPG از منطقه و جمع آوری سلاح های سنگین است. کنترل مرزهای هوایی، هماهنگی آن و همچنین تبادل اطلاعات موضوع بسیار مهمی است. در خصوص این موارد نیز به برخی توافقات و اتفاق نظرها رسیده ایم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که بسیار مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است موضوع عمق منطقه امن در شمال سوریه است. ما در هر نشست و مذاکره ای بر عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتری منطقه امن تأکید می کنیم. این موضوع در تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان؛ رئیس جمهور ترکیه نیز مطرح شده است. ارزیابی ما در این باره این است که در روزهای پیش رو قدم هایی در راستای این مسئله نیز برداشته خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی