سایز متن   /


عدم اعتماد، اعدام‌های درون‌سازمانی و حاکم بودن فرهنگ ترس و وحشت، از مشخصه‌های اصلی فرقه پ.ک.ک است.

به گزارش کورد پاریز، “هوشنگ اوسه” نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور کُرد سوریه می‌گوید پ.ک.ک نسبت به سرکرده‌های خود در کردستان سوریه مظنون است و آنها را شدیدا تحت نظارت قرار داده است. این نویسنده در مقاله‌ای به نام «کردهای سوریه بین دو پستو» در مورد اتهاماتی بحث کرده که پ.ک.ک علیه احزاب کُرد سوریه مطرح کرده که مورد حمایت پارتی (خاندان مسعود بارزانی) و یکیتی (خانواده طالبانی) قرار دارند. وی گفته «نه پارتی و نه یکیتی هرگز به خود اجازه نداده‌اند در مورد حقوق کردها با دولت سوریه وارد گفتگو شوند و یا در امور داخلی کردهای سوریه دخالت نمایند. اما پ.ک.ک با کردهای سوریه چنان رفتار کرده که آنها عملا ابزار دست آمریکا و به کالای تبادل منافع آمریکا و ترکیه نیز تبدیل شده‌اند. پ.ک.ک، کردهای سوریه را به نیروی زمینی آمریکا علیه داعش تبدیل کرد.

اوسه از خود، کردهای سوریه و احزاب کرد سوریه انتقاد می‌کند که چرا به اندازه کافی تلاش نکرده‌اند تا پ.ک.ک از سوریه اخراج شود. چون به گفته وی در صورت ادامه شرایط کنونی کنترل به دست دیکتاتوری «کثیف» اوجالان خواهد افتاد. او می‌گوید سران قندیل دست به تخریب آلدار خلیل، باهوز، ناصر حاجی منصور و دیگر سران کُرد سوریه- از سران سابق پ.ک.ک- می‌زنند. شاهین (فرمانده کنونی نیروی سوریه دموکراتیک) اکنون خیلی خوب می‌داند چه کسانی و چه زمانی و چرا او را تخریب کردند؛ پشت پرده تخریب او سران پ.ک.ک مستقر در قندیل بودند. اوسه می‌گوید پ.ک.ک به صورتی مخفیانه سرکرده‌های کرد سوری خود را شدیدا تحت رصد قرار داده است. این نظارت مخفیانه، حتی از نظارت و رصد بر اوجالان در ایمرالی نیز شدیدتر است. وی در ادامه می‌گوید «در سال ۲۰۱۱ برای رستم جودی (از فرماندهان پ.ک.ک در سوریه که بر اثر بمباران ترکیه کشته شد) و شاهین جیلو نامه‌ای فرستاده و گفته مخالف این است که کردستان سوریه نیز همانند لبنان شود و برای حل مسائل سیاسی از اسلحه استفاده شود». اما آنها در جواب گفتند «تو می‌خواهی به صف دشمنان ما بروی و بین ما تفرقه بیندازی».

وی می‌گوید: «اکنون پس از ۸ سال هنوز هم انتقاد می‌کنم، اما این انتقاد حتی سبب نشده از انگشت یک کرد نیز خون بیاید اما اقدامات مسلحانه پ.ک.ک و پ.ی.د. جز بدبختی و ویرانی بی‌احترامی ‌برای کردها سودی نداشته است. وجدانم آسوده است. اما آیا وجدان اعضای خشن پ.ک.ک نیز آسوده است»؟!

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی