سایز متن   /


به گزارش کورد پاریز، جنگ قدرت و پول در یکیتی (اتحادیه میهنی اقلیم کردستان وابسته به خاندان جلال طالبانی) همانند دیگر احزاب کردی وارد مرحله جدیدی می‌شود. “شاناز ابراهیم احمد”، خواهر هیروخان همسر “جلال طالبانی”، از مسئولان ارشد یکیتی است که به واسطه خواهری با زن جلال طالبانی و پدرش ابراهیم احمد از بنیانگذاران این حزب به قدرت رسیده، اعلام نموده دلیل تاخیر چند ساله برگزاری کنگره حزب یکیتی، “کوسرت رسول” است. این اتهامات و عدم برگزاری کنگره یکیتی طی سال‌های اخیر، سبب شده است تا یکیتی به چند جناح طرفدار کوسرت رسول و مخالفان وی تقسیم شود. “محمد وتمن” و “جمیل هورامی” ‌از اعضای یکیتی علیه ادعای شاناز ابراهیم واکنش نشان دادند و گفتند «اظهارات شاناز ابراهیم درست نیست و بهتر است وی به جای اظهار نظر در فیس‌بوک در جلسات حزبی مسائل را مطرح نماید».

شایان ذکر است که یکیتی قبلا نیز به دلیل اختلافات داخلی شاهد انشعاب بوده است و از دل آن انشعاب جنبش تغییر یا گوران متولد شد.

گفتنی است به گفته بسیاری از کارشناسان جنگ اصلی اعضای این حزب و دیگر احزاب بر سر قدرت و پول است. این احزاب با فروش غیرقانونی نفت عراق در شمال این کشور، اقلیم کردستان را در فساد مالی و سیاسی غرق کرده‌اند. اختلافات داخلی این احزاب سبب ضعف در مقابل حمله داعش شد. اکنون نیز و پس از شکست داعش، پ.ک.ک با حضور خود در مناطق مختلف اقلیم، زمینه حملات ترکیه را فراهم کرده است که به واسطه این حملات و تاسیس پادگان‌های نظامی ترکیه، روستاها و مناطق ییلاقی نابود شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی